رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین شهر گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای راه دسترسی قلعه قهقهه مشگین شهر اختصاص یافته و با صرف آن شاهد افتتاح این پروژه در تیرماه امسال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر در بازدید مشترک بخشدار مرادلو، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشگین‌شهر و کارشناسان ناظر پروژه از روند اجرای راه دسترسی به قلعه قهقهه مشگین‌شهر گفت: پروژه راه دسترسی به قلعه قهقهه واقع در بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر با هدف معرفی آثار تاریخی و طبیعی برای سهولت تردد گردشگران و مسافران اجرا می‌شود.

او ادامه داد: بنای اولیه قلعه قهقهه با شماره ثبتی ۶۱۹۲ در فهرست آثار ملی به دوره اشکانی بر می‌گردد و در دوره صفوی به عنوان زندان سیاسی کاربری داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: مسیر دسترسی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات گردشگری با نظارت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در حال اجراست و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.