تست سرعت جدید استارلینک در نقاط مختلف اعلام شد/ پیش ثبت نام نیم میلیون نفر برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای

تست سرعت جدید، سرعت و تاخیر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در تمام نقاط مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مشیبل؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده جدید از مرکز تست سرعت اوکلا که روز چهارشنبه انجام شد، سرعت و میزان تاخیر اینترنت استارلینک اعلام شده است. بررسی پارامتر‌های ارتباطی جمع آوری شده از کاربران نشان می‌دهد که استارلینک سرعت دانلود و آپلودی که ارائه می‌دهد در مقایسه با شبکه‌های دیگری که در مناطق مشابه در دسترس هستند، برخی مواقع سریع‌تر و برخی مواقع کند‌تر است. تاخیر استارلینک در همه مناطق به استثنای یک منطقه، بالاتر از  پهن باند است.

استقبال فراوان کاربران برای دریافت اینترنت پرسرعت استارلینک

در راستای توسعه اینترنت، در روز سه شنبه استارلینک ۹ موشک فالکون را لانچ کرد که ماهواره‌های استارلینک را حمل می‌کردند. در زمان لانچ کردن، این شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت خدمات ۹۹ دلاری ماهانه ثبت نام کرده اند.

ارائه دهندگان نسخه بتا به کاربران اعلام کرده اند: "پیش بینی می‌شود تا چند ماه آینده که ما ماهواره‌هایی را به سیستم استارلینک اضافه کنیم، سرعت دیتا از ۵۰ مگابایت بر ثانیه به ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه و تاخیر این اینترنت از ۲۰ میلی ثانیه به ۴۰ میلی ثانیه تغییر کند. "

متوسط سرعت دانلود محتوا در آمریکا از ۴۰.۳۶ تا ۹۳.۰۹ مگابایت بر ثانیه متغیر است. اوکلا گفته است: "این موضوع نشان دهنده این است که استارلینک بهبود چشمگیری به نسبت دیگر ارائه دهندگان پهن باند ثابت داشته و اصلا جای ناامیدی نیست. " همچنین اوکلا اعلام کرده است: " تاخیر شبکه در استارلینک از ۳۱ میلی ثانیه در کیتیتاس واشینگتن تا ۸۸ میلی ثانیه در اتسگوی میشیگان دیده شده است. " یعنی این تاخیر ۴۸۶ برابر پهن باند قدیمی در مناطق مذکور است.

وضعیت اینترنت ماهواره‌ای در ابتدای راه اندازی

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بر روی گسترش ارتباطات در مناطق روستایی تمرکز دارد. به جای تکیه بر کابل‌های فیبر نوری برای گسترش دسترسی به اینترنت که مستلزم سرمایه‌گذاری‌های کلان و پروژه‌های گران قیمت زیر ساختی است، کاربران استارلینک می‌توانند یک ماهواره را روی سقف خانه جای‌گذاری کنند که دیتا را به وسیله امواج رادیویی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک در فضا دریافت و ارسال می‌کند. زیرساخت لازم برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای یک دیش مخصوص استارلینک به قیمت ۴۹۹ دلار است.

در ابتدا استارلینک توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ اختراع شد، نسخه بتا این فناوری در اکتبر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد و از ماه فوریه ۱۰ هزار کاربر از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنند.

ثبت نام‌های بتای استارلینک در ماه اکتبر شور و اشتیاق زیادی را به همراه داشت و نتایج اولیه تست سرعت مطابق با پیش بینی‌ها بود: استارلینک به سرعت دانلود ۱۰۲ تا ۱۰۳ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود ۴۰ تا ۴۲ مگابایت بر ثانیه و تاخیر تبادل داده بین ۱۸ تا ۱۹ میلی ثانیه دست یافت. اما تاخیر این اینترنت با اینترنت‌های روی زمین هم تراز بود.

سرعت دانلود استارلینک در برخی استان‌های آمریکا:

تست سرعت جدید استارلینک در نقاط مختلف اعلام شد/ پیش ثبت نام ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای

تاخیر شبکه اینترنت استارلینک در برخی استان‌های آمریکا:

تست سرعت اینترنت در آمریکا

سرعت دانلود استارلینک در برخی استان‌های آمریکا:

تست سرعت اینترنت استارلینک


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این اینترنت استارلینک چه فرقی با همین اینترنت داخلی کشور خودمون داره؟
Iran (Islamic Republic of)
الناز زهرایی
۲۰:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
با درود،این شرکت نیز باید به ایران خدمات دهد اما خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران نباشد خدماتش
ما هم دوست داریم مناطق روستایی اینترنت پر سرعت داشته باشند
آخرین اخبار