معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۳۹ هزار و۲۴۲ دوز واکسن کرونا به لرستان وارد شده و از فردا واکسیناسیون بالای ۸۰ سال در استان آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، دکتر مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا از ۲۱ بهمن ماه سال ۹۹ با واکسینه شدن کادر درمان در بخش‌های آی سی یو، اورژانس و بخش‌های بیمارستان‌های ریفرال کرونایی و آزمایشگاه‌های کووید ۱۹در لرستان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۹ هزار و۲۴۲ دوز واکسن کرونا به لرستان وارد شده است اظهار داشت: از این مجموع هشت هزار و ۴۶۰ دوز اسپوتنیک مرحله اول،۶ هزار و ۴۰ دوز اسپوتنیک مرحله ۲، ۱۰ هزار و ۴۸۲ دوز سینوفارم، یک هزار و ۱۱۰ دوز بهارات،۱۳ هزار و ۱۵۰ دوز آسترازنکا بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: گروه هدف تزریق واکسن پرسنل بخش آی سی یو بیمارستان‌های ریفرال، بخش‌های بیمارستان‌های کرونایی و بخش اورژانس و آزمایشگاه‌ها بودند و در اولویت دوم بیماران سرطانی، بیماران خاص و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شیمیایی، نظام پزشکی، پاکبان ها، پرسنل ۱۱۵، غسال‌ها و پرسنل بهداشت و درمان بخش‌ها و بیمارستان‌های خصوصی هستند که تا حدودی واکسینه شدند.

کوشکی با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۸۰ سال به تعداد بسیار محدودی در استان طی روز‌های گذشته انجام شده است اظهار داشت: افرادی که بعنوان بالای ۸۰ سال در سامانه سیب ثبت شدند از طریق تماس تلفنی و یا پیامک از طریق مراقب سلامت تحت پوشش جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون مطلع می‌شوند.

او از تمام هم استانی‌ها تقاضا کرد: هیچکدام از گروه‌های هدف استان برای دریافت واکسن کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند و در طول هفته آینده از طریق پیامک از مرکز مورد نظر برای دریافت واکسن مطلع خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هیچ سایت و سامانه‌ای برای ثبت نام دریافت واکسن کرونا فعلا معرفی نشده است و در صورت نیاز سامانه مورد نظر از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام خواهد شد.

کوشکی افزود: در بیمارستان شهدای عشایر پرسنل بهداشتی درمانی، تعدای از دانشجویان بالینی و و تعدادی از بیمارن خاص و سرطانی واکسینه شدند و هیچ گروه سالمندی در بیمارستان شهدای عشایر واکسینه نخواهد شد.

او اظهار داشت: سالمندان بالای ۸۰ سال به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز واکسیناسیون مراجعه خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از فاز نخست واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۵ سال و گروه بیماران زمینه‌ای ۱۷ تا ۶۴ سال واکسینه می‌شوند.

کوشکی افزود: در فاز سوم واکسیناسیون کرونا ساکنان در زندان‌ها و مراکز تادیب، نظامیان و سربازان در پادگان ها، پلیس، معلمین و کارکنان مدارس، گرم خانه ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک ها، آموزش، حمل و نقل عمومی ف پرسنل توزیع مواد سوختی و خدمات شهری واکسینه می‌شوند.

او اظهار داشت: در فاز چهارم گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال، ۵۰ تا ۵۴ سال، ۴۵ تا ۴۹ سالف ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال و ۳۰ تا ۳۴ سال است و فاز چهارم ۲۵ تا ۲۹ سالف ۲۰ تا ۲۴ سال و ۱۸ تا ۱۹ سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: فاز دوم که شامل سالمندان بالای ۸۰ سال است از فردا در استان آغاز می‌شود و البته تعداد محدودی از این افراد واکسینه شده اند.

شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۰۷ هزار و ۹۵۹ نفر رسیده است و مجموع قربانیان به یک هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

براساس ستاد مقابله با کرونا بروجرد، دورود، کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی و مابقی شهر‌های استان در وضعیت قرمز شیوع ویروس قرار دارند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.