دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از کاهش موارد بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به مقایسه آمار بیماران کرونایی با آمار هفته‌ی گذشته گفت: از تاریخ چهارم تا دهم اردیبهشت ماه به طور متوسط روزانه ۳۱۶ مورد بستری در بیمارستان‌ها داشته ایم که این عدد امروز به ۲۵۸ نفر رسیده است که نسبت به هفته‌ی گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در حال حاظر ۱۷۴ نفر از بیماران بستری در بیمارستان، بیماران کرونا مثبت هستند که نسبت به هفته‌ی گذشته که روزانه ۲۷ مورد بوده است، ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

شریف زاده اظهار کرد: از بیماران کرونا مثبت ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۱ نفر مساعد نیست و نسبت به هفته‌ی گذشته آمار موارد بدحال ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشکاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد فوتی جدید در اثر ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که ۲ مورد مربوط به شهرستان طبس، یک مورد زیرکوه، یک مورد خوسف و یک مورد مربوط به شهرستان سربیشه بوده است که کل موارد فوت ناشی از کرونا تا به امروز به عدد ۸۴۳ نفر رسیده است.

او با اشاره به کاهش موارد بستری و موارد سرپایی کرونا در استان بیان کرد: همچنان رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.