برنامه روزانه رشد و توسعه شخصی خود را ایجاد کنید

اگر می‌خواهید شخصیتتان توسعه پیدا کند و رشد قابل توجهی داشته باشید، باید نکات خاصی را در نظر بگیرید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر می‌خواهید به تمام آنچه که برای شما امکان پذیر است، برسید، هفت زمینه رشد شخصی وجود دارد که باید آن‌ها را توسعه دهید و می‌توانید این زمینه‌ها و نکات با ارزش را از طریق تمرین و تکرار یاد بگیرید تا زمانی که عادت شما و درونی شوند.

تعیین اهداف

هر روز صبح، سه تا پنج دقیقه وقت بگذارید تا اهداف اصلی خود را به زبان حال بنویسید که برای این منظور، باید یک دفترچه تهیه کرده و با نوشتن ده هدف خود در ابتدای هر روز، آن‌ها را در عمق ضمیر ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنید.


بیشتر بخوانید


تعیین هدف، قدرت ذهنی شما را فعال می‌کند و باعث تحریک ذهن و هوشیاری شما می‌شود که در طول روز، فرصت‌ها و امکاناتی را برایتان ایجاد خواهد کرد که با سرعت بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کنید.

برنامه روزانه رشد و توسعه شخصی خود را ایجاد کنید

برنامه‌ریزی و سازماندهی

ترجیحا از شب قبل، چند دقیقه را برای تمامی فعالیت‌های روز بعد خود برنامه‌ریزی کنید تا همیشه از روی همان لیست برنامه ریزی شده کار کنید

همیشه روی کاغذ فکر کنید، چراکه این کار، یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین کارها برای عملکرد بالا است. وقتی برنامه روزانه خود را روی کاغذ می‌آورید، می‌توانید کارهای ارزشمند خود را تجسم کنید و مطمئن شوید که آن‌ها را در طول روز انجام می‌دهید.

تمرکز بر فعالیت‌هایی با ارزش بالا

توانایی شما در انجام کارهای انفرادی که یکی از مهم‌ترین وظایف شماست می‌تواند در موفقیت شما به اندازه سایر فعالیت هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید نقش داشته باشد.

ورزش و تغذیه مناسب

سلامتی شما بیش از هر چیز دیگری مهم است، بنابراین می‌توانید با نظم دادن به خود برای انجام ورزش منظم و دقت در غذا خوردن، بالاترین سطح ممکن از سلامتی و تناسب اندام را در طول زندگی‌تان داشته باشید.

یادگیری و رشد

ذهن شما مانند یک عضله است و اگر از آن استفاده نکنید، ضعیف می‌شود. بنابراین، باید گفت که یادگیری مداوم و رشد شخصی، حداقل نیاز برای موفقیت در هر زمینه است.

زمان اختصاص دادن برای افراد مهم در زندگی

روابط همه چیز است. پس مطمئن باشید که در بالا رفتن از نردبان موفقیت، به یک پشتیبان اشتباه تکیه ندهید و مهم نیست که تا چه اندازه مشغله دارید، هر روز برای روابط خود وقت صرف کنید.

برنامه روزانه رشد و توسعه شخصی خود را ایجاد کنید

تمرین عملی

این هفت زمینه رشد شخصی به شما اطمینان می‌دهند که در بالاترین سطح عمل کرده و از هر کاری که انجام می‌دهید، بیشترین رضایت و نتیجه را کسب کنید و به همین منظور، باید برای این هفت زمینه رشد شخصی مطالعه کرده و سپس برنامه‌ای تنظیم کنید که چگونه می‌توانید هر یک از آن‌ها را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار