رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد مبارزات در قدس بر سر هویت و موجودیت است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: مبارزات در قدس، بر سر هویت و حق و بر سر  آینده موجودیت اعراب و مسلمانان و حتی مسیحیان است.

وی افزود: فلسطینیان در قدس با عزت ایستاده اند و از قدس و تاریخ و آینده آن با دست خالی دفاع می‌کنند.

هنیه گفت: اهالی قدس خط مقدم دفاع از مسجدالاقصی و قدس هستند. به نمایندگی از ملت فلسطین و امت اسلامی درباره ارتکاب هرگونه حماقت علیه مسجدالاقصی یا اهالی قدس، به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم و از دادن خون در راه قدس هیچ ابایی نداریم.

او در ادامه اظهار داشت: به ملت و امت خود اطمینان می‌دهیم که در این سرزمین ثابت و پایدار خواهیم بود و به تقدیر الهی ایمان داریم و به یاری خداوند می‌توانیم پیروز شویم و اشغالگران را بیرون برانیم و با هم در محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی نماز بخوانیم.

هنیه ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده همچنین از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایبندی قاطع به حمایت از مقاومت فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین و گرامیداشت هر ساله روز جهانی قدس تقدیر و تشکر می‌کنم و به عموم ملت‌های امت اسلامی و عربی که این روز را گرامی می‌دارند و هر لحظه در کنار قدس و مسجد الاقصی هستند، درود میفرستم. حرکت در مسیر جهاد سیاسی، رسانه‌ای و مردمی تا رسیدن به خواسته و مراد امت که همان آزادی قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در سرزمین اسرا و معراج است، ادامه دارد.

در همین حال، سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به این شبکه گفت: درباره قدس به هیچ وجه نمی‌توانیم عقب نشینی یا مسامحه کنیم. پیام محمد الضیف، فرمانده نظامی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، درباره قدس کاملا روشن است و نیازی به تفسیر ندارد.

الهندی افزود: حماس همواره در همه جا در کرانه باختری حضور دارد. نمی‌توانیم قدس را تنها بگذاریم و قدس برای ما خط قرمز است. ما نمی‌توانیم قلدرمآبی شهرک نشینان را بپذیریم.

تشدید تنش‌ها در قدس اشغالی و یورش صهیونیست‌ها و نظامیان اشغالگر به فلسطینی‌ها در کرانه باختری از ابتدای ماه رمضان تاکنون، موجب شده تا دبیرکل شاخه نظامی حماس پس از چند سال سکوت، بیانیه شدید اللحنی خطاب به رژیم صهیونیستی صادر و تاکید کند که حماس هرگز در برابر این تجاوزات ساکت نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار