مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند منطقه آزاد تجاری را به تصویب رساند که بوشهر از جمله این مناطق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در جلسه پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند منطقه آزاد تجاری صنعتی به تصویب رسید که بوشهر از جمله این مناطق است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

نخستین بار در سال ۹۴ منطقه آزاد بوشهر در قالب لایحه تاسیس ۷ منطقه جدید در کشور از سوی دولت پیشنهاد شد، اما چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری شد و دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت تا اینکه در نهایت با رفع اختلاف پیرامون آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و امروز در جلسه این مجمع به طور رسمی ایجاد ۷ منطقه آزاد از جمله بوشهر تایید شد.

منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر شامل اراضی منطقه ویژه اقتصادی و اراضی مقابل آن به سمت جزایر نگین، عباسک و صدرا است از این رو ارتباطی به محدوده شهر بوشهر ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک سوال اینکه مهران منطقه آزاد تجاری شده یا صنعتی؟