وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای فلسطینی‌اش مواضع مسکو در قبال فلسطین را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی‌اش در مسکو، گفت: «ما درباره اهمیت تقویت کار کمیته مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی توافق کردیم.»

لاوروف افزود: وضعیت فعلی در فلسطین میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست موجب نگرانی روسیه است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «معتقدیم عادی‌سازی روابط بین کشور‌های عربی و تل‌آویو نباید توجه به مسئله فلسطین را به حاشیه براند. با شرکای دیگر خودمان در کمیته چهارجانبه برای برگزاری دیدار بین وزرای امور خارجه کشور‌های عضو این گروه در حال رایزنی هستیم».

ریاض المالکی نیز در ادامه صحبت‌های لاوروف، افزود: روسیه متعهد است تا از تلاش‌های مقامات فلسطین در تشکیل دولت خود، حمایت کند. ما تلاش می‌کنیم مقامات ارشد فلسطین را برای برگزاری زودهنگام انتخابات راضی کنیم.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود مسکو بر این باور است که تثبیت اوضاع خاورمیانه بدون دستیابی به راهکار پایدار بر اساس راه حل دوحکومتی و برمبنای معیار‌های بین المللی امکانپذیر نیست. روسیه از آرمان‌های ملت فلسطین برای ایجاد حکومت مستقل در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کند و مقام‌های روس بار‌ها بر این موضع کشور خود تاکید کرده‌اند.

فلسطین از سال ۱۹۸۹ میلادی در مسکو سفارتخانه دارد و روسیه، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار