معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در استان، گفت : این احتمال هست که از هفته آینده شاهد اوج گیری دوباره کرونا باشیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین بستری‌های روزانه مشکوک به کرونا در هفته جاری را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و گفت : تصور ما این بود که این هفته آمار پایین بیاید، اما اینطور نشد و در حال حاضر وضعیت کرونا در استان به شدت شکننده است و هرآن احتمال دارد مجددا شاهد اوج گیری دوباره این بیماری در استان باشیم.

او گفت : در حال حاضر با توجه به اینکه روند نزولی مورد انتظار دست نداده، این احتمال هست که هفته آینده شاهد اوج گیری دوباره بیماری باشیم.

شکیبا به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: اواخر هفته آینده تعطیلات عید فطر را داریم و بسیاری پس از ماه مبارک رمضان عزم سفر می‌کنند که این سفر‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشد و موجب اوج گیری دوباره کرونا در استان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص روند واکسیناسیون کرونا با اشاره به انجام بخش عمده واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا افزود: برای واکسیناسیون این افراد که شروع واکسیناسیون عمومی محسوب می‌شود ۱۱۵ مرکز فراهم شده است.

او ادامه داد: این ۱۱۵ مرکز برای انجام واکسیناسیون ۳۵ هزار نفر سالمند بالای ۸۰ سال استان در نظر گرفته شده و قطعا برای واکسیناسیون گروه‌های سنی بعدی که جمعیت بیشتری دارند، نیازمند مراکز بیشتری خواهیم بود.

شکیبا بر راه اندازی مراکز تجمیعی جهت انجام واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و افزود: در مرحله اول راه اندازی هشت پایگاه تجمعی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: در این زمینه فرمانداران و مدیران کل باید پای کار آمده و همه باید همت کنند تا روند واکسیناسیون به سرعت انجام شود.

شکیبا ادامه داد: در ماه‌های آتی تعداد دُزهای واکسن بیشتری به استان خواهد رسید و باید مکان‌هایی برای تزریق آن‌ها در نظر گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برنامه این است که یک میلیون و ۵۷۸ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال استان ظرف چند ماه واکسینه شوند و این یعنی واکسینه کردن روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر و قطعا برای واکسینه کردن این تعداد باید اماکنی تعبیه شود.

شکیبا گفت: از همین حالا باید برای راه اندازی این اماکن اقدام کنیم، تا زمانی که واکسن به استان تحویل شد دچار مشکل نشویم.

این مسئول بر راه اندازی برخی مراکز سوله مانند برای انجام واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و افزود: دراین مراکز سوله مانند افراد با خودرو وارد شده و در همان خودروی خود واکسینه می‌شوند و با خودرو نیز از محل سوله خارج می‌شوند.

او ادامه داد: در این مراکز تجمع افراد در کنار هم صورت نمی‌گیرد و تمام افراد داخل خودرو‌های خود منتظر مانده و داخل خودرو واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود، بدون اینکه از خودرو پیاده شوند.

شکیبا گفت: این طرح دربرخی کشور‌ها اجرایی شده که موفقیت آمیز بوده و مردم رضایت نسبی داشته اند و در صدد هستیم چنین مراکزی در استان نیز جهت انجام واکسیناسیون کرونا ایجاد شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.