یک مقام مسئول گفت: براساس کالبدشکافی صورت گرفته، عفونت عمومی، خونریزی و استرس ناشی از جا به جایی منجر به مرگ گورخر شده است.

علیرضا اکبرشاهی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل تلف شدن گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت اظهار کرد: بنابر بازدید همکاران استان تهران مطلع شدیم که این گورخر در داخل ماشین تلف شده است.

او افزود: کالبدشکافی، علایم اولیه عفونت و خونریزی در قسمت‌های مختلف بدن را نشان می‌دهد و از آنجا که این حیوان به شدت استرسی است، توقف در گمرک و استرس ایجاد شده، موجب شده تا عفونت به بدن غالب شود و در نهایت ضعف در سیستم ایمنی منجر به از دست رفتن مقاومت بدن شده است.

اکبرشاهی ادامه داد: بنابر نمونه گیری صورت گرفته، نتایج آزمایش‌ها یک هفته تا ۱۰ روز بعد مشخص خواهد شد و حتی این امکان وجود دارد که نتیجه آزمایش مورد خاصی را نشان ندهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علایم عفونت در کالبدشکافی شدید است، گفت: در عفونت‌های شدید، باکتری غالب شناخته نمی‌شود و نیاز است که آزمایش انجام شود.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: استرس حمل و نقل و جا به جایی، عفونت را سرایت داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
این خبر اقتصادی بود؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام
دامپزشکی به حوزه اقتصادی مربوط می شود چرا که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است.
به همین دلیل سلامت دام و حیوانات از سازمان دامپزشکی مربوط به همین حوزه است.
آخرین اخبار