استاندار مازندران از آزادسازی ۸۷.۵ درصد از نوار ساحلی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زادگان استاندار مازندران امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در مراسم بهره برداری و افتتاح طرح‌های بندر فریدونکنار با بیان اینکه باید پای خود را به دریا برسانیم، گفت: ۸۷.۵ درصد سواحل استان تاکنون آزادسازی شده و توانستیم مردم را با دریا آشتی دهیم.

او افزود: ۱۳۳ نقطه برای ایجاد اسکله‌های تفریحی شناسایی شده و ۶۶ مجوز بی نام تاکنون صادر شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران جذابیت‌های گردشگری و توریستی مناسبی دارد، گفت: استانی که چندین بندر و فرودگاه دارد، اما ارتباطات مناسبی با کشور‌های همسایه برقرار نیست، نشان می‌دهد که بخش خصوصی آنچنان که باید وارد میدان نشده است.

او افزود: همچنین در زمینه صادرات به رغم آنکه ظرفیت‌های زیادی داریم کار دولت انجام پشتیبانی و ایجاد بستر برای بخش خصوصی است، ولی موانعی متعدد نظیر بروکراسی‌های زائد وجود دارد.

حسین زادگان اقتصاد دریا محور را یکی از اولویت‌های مازندران برشمرد و خواستار بهره گیری از این ظرفیت شد و گفت: در حوزه شیلات زیرساخت‌های توسعه در حال فراهم شدن است و باید پای ما به بازار‌های منطقه بازار شود.

او تسریع در ساخت پایانه صادراتی شیلاتی، برندسازی، دیپلماسی اقتصادی و حمایت‌های قانونی را امری مهم دانست و افزود: باید زیرساخت‌ها و بستر‌ها را برای توسعه فراهم کنیم و داشتن اراده مشترک در حوزه‌های مختلف ضروری است و دوقطبی‌ها را از بین بریم.

مجتبی باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و محمودآباد در مجلس نیز موانع گمرکی را جمله مشکلات فراروی سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: استقرار ادارات از جمله گمرک در بندر می‌تواند سبب رفع موانع و سرعت بخشیدن به امور شود.

او افزود: منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار به دلیل سیاست‌های نادرست با عقب ماندگی روبرو است، زیرا تمام بنادر کشور جز فریدونکنار به منطقه ویژه تبدیل شده است.

منبع:مهر
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار