دو قطبی کردن جامعه راه حل افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در اصفهان با اشاره به راه حل افزایش مشارکت مردمی در انتخابات گفت:   ابزار تبلیغاتی اغلب از روش‌های غربی رنگ باخته و جای خود را به روش اثبات لیاقت از طریق اعتماد سازی مردم داده است.

او افزود: بر اساس مبانی دینی، اولیا خدا با سوابق کارکردی خود به مردم معرفی می‌شدند که مهم‌ترین ویژگی‌ها سبقت در جهاد و کمک به مردم ملاک رهبری و پیشوایی قرار می‌گرفت.

دو قطبی‌سازی جامعه و دوگانگی‌های کاذب

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در استان اصفهان بیان کرد: دوقطبی کردن جامعه برای حضور بیشتر مردم در انتخابات مُسکن‌های موقتی است و ممکن است دوگانگی‌های کاذب، مردم را به اشتباه بیاندازد و انتخاب درست نداشته باشند.

او ادامه داد: بنابراین بهتر است که کسانی که کارکرد و سابقه بهتری داشته‌اند را به مردم معرفی کنیم تا اعتماد آن‌ها جذب شود و بدانند که این کاندید‌ها توانایی گره گشایی دارند و دیگر نیازی به دو قطبی‌سازی نیست.

بر اساس ظن و گمان حکم نمی‌کنیم

حجت الاسلام نقدعلی از ارزیابی خود درباره تأیید و رد صلاحیت‌ها در شورای شهر گفت: بنا داریم که در بررسی صلاحیت‌ها آنچه که ادله، قضاوت و حکم می‌کند را بررسی کنیم تا باعث اعتماد در میان مردم شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر که در مرحله نظارت استانی قرار داریم و میزان و ملاک ما ادله قطعی است و بر اساس ظن و گمان حکم نمی‌کنیم و قطعاً اعتماد مردم هم بالا می‌رود و در انتخابات مشارکت بیشتری می‌شود.

الکترونیکی شدن انتخابات بعید به نظر می‌رسد

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در استان اصفهان افزود: برای الکترونیکی شدن انتخابات در دوره‌های گذشته غالباً در دستگاه‌های نظارتی، شورای نگهبان و هیئت نظارت بر شورای شهر اسلامی زیر ساخت مناسبی فراهم نبود و هم اینکه راستی‌آزمایی محل شک و شبهه بوده است.

او  ادامه داد: از این رو تا این زمان انتخابات الکترونیکی در دستور کار قرار نداشته و ممکن است بعداً برای آن تصمیم‌گیری شود، اما در حال حاضر تحقق و عملی شدن آن در این دوره بعید به نظر می‌رسد.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.