حملات مایکروویوی به نیرو‌های آمریکایی در داخل و خارج از ایالات متحده از سوی مقامات سیا و سناتور‌های کنگره بررسی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مقام سنا از اطلاعات مقامات سیا درباره حملات مایکروویوی اخیر در خاک آمریکا قانع نشد.

بر این اساس، جلسه محرمانه اطلاع رسانی سازمان سیا به کمیته اطلاعاتی سنا درباره حمله مرموزانه مایکروویوی (سندرم هاوانا) به ماموران اطلاعاتی آمریکا به یک جلسه پرتنش بدل شد. بر اساس اظهارات یک مقام آگاه آشنا با آنچه که روی داده است، سناتور‌ها از توضیحات مقامات سیا قانع نشده اند. به آن‌ها اطلاعاتی کلیدی درباره این حملات اخیر ارائه نشده است و مقامات سنا اطلاعات لازم را درباره عوامل این حملات و اهمال در هشدار دادن درباره آن‌ها دریافت نکرده اند.

آن‌ها همچنین اطلاعاتی درباره دو حمله احتمالی مایکروویوی در خاک آمریکا دریافت نکرده اند. در این حملات از انرژی مایکروویو برای آسیب رساندن به قربانیان استفاده می‌شود. مهمترین بخش که در این جلسات پوشش داده شده است این بوده که این حملات در جریان بوده و احتمالا در حال افزایش هستند.

ما پیشتر گزارش‌هایی درباره حملات مایکروویوی به نیرو‌های اطلاعاتی آمریکایی در اروپا داشتیم.. به همین دلیل سناتور‌ها خواهان پاسخ‌های بیشتر و دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این جلسه اطلاع رسانی شده اند. آن‌ها همچنین خواسته اند که بدانند که بر سر افرادی که هدف این حملات مشکوک مایکروویوی قرار گرفته اند، چه آمده است.

برخی از این افراد دچار آسیب‌های مغزی شده اند. خستگی، سردرد‌های شدید، ناشنوایی و بی خوابی از جمله اثرات این حملات بوده است. این موضوع سبب بازنشستگی زودرس افراد شده است. دولت آمریکا نمی‌داند که چه طرفی این حملات را انجام داده و دقیقا نمی‌داند که چه روی داده است. موضوع جان افراد در میان است.

کمیته اطلاعاتی سنا جزئیاتی را درباره این جلسه اطلاع رسانی در اختیار خبرنگاران قرار نداده است. آن‌ها تنها یک هفته پیش یک بیانیه صادر کردند. آن‌ها اعلام کردند به نظر می‌رسد که حملات مایکروویوی رو به افزایش است. آن‌ها به دنبال یافتن عامل این حملات و پاسخگو کردن وی هستند.

سازمان سیا در جلسه اطلاع رسانی متعهد به متمرکز شدن بر روی این حملات و اولویت دادن به این موضوع شده است تا عامل آن را شناسایی و پاسخگو کند و از طرف دیگر افرادی را که از این حملات آسیب دیده اند درمان کند. هنوز سوالات زیادی درباره چگونگی رسیدگی سازمان سیا به این حملات وجود دارد. از طرف دیگر افرادی که در این رابطه هشدار‌های لازم را نداده اند هم باید پاسخگو باشند.

گفتنی است حمله نامرئی هدایت انرژی مایکروویو (سندرم هاوانا) به سمت هدف تعیین شده است که تاکنون باعث بیماری شماری از پرسنل آمریکایی خارج از خاک این کشور شده است. حال مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده به شدت به دنبال یافتن افرادی هستند که پشت این حملات قرار دارند.

سندروم هاوانا حمله به دیپلمات‌ها و نیرو‌های آمریکایی در دیگر کشور‌ها گفته می‌شود که با انرژی‌های صوتی یا رادیویی آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. در اواخر سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰ دیپلمات آمریکایی در هاوانا پایتخت کوبا دچار اختلالاتی همانند سردرد شدند. در آن زمان آمریکا دولت کوبا را متهم کرد که با امواج رادیویی به دیپلمات هایش حمله کرده است. از آن پس این گونه حملات به سندروم هاوانا معروف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار