انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان فارس به دلیل به حد نصاب رسیدن مجمع عمومی این شرکت به نوبت دوم کشیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خادم حمزه دبیر هیأت رئیسه مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان ساعت ۱۴ روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دیما برگزار شد.

او ادامه داد: به دلیل عدم حد نصاب قانونی یعنی حضور مالکان نصف به اضافه یک سهام جلسه رسمیت نیافت و به نوبت دوم کشیده شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت:از سه میلیون و ۳۲۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت استان، افزون بر ۲ میلیون نفر روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

او ادامه داد: این افراد مالک بیش از ۲۶۳ میلیارد سهم هستند.

حمزه گفت: برای رسمیت یافتن مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت اول آن می‌بایست مالکان حدود ۱۳۲ میلیارد از سهام در جلسه مجمع حضور می‌یافتند تا جلسه به رسمیت برسد، اما تنها ۶۰ نفر که مالک کمتر از ۲۶ میلیون سهم بودند در جلسه مجمع حضور داشتند این تعداد سهام حدود یک صدم درصد سهام شرکت بود و تا حد نصاب قانونی فاصله خیلی زیادی داشت.

دبیر هیأت رئیسه مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان فارس گفت: این موضوع در مجامع عمومی شرکت‌هایی در این سطح و بزرگی، طبیعی است و معمولاً سهامداران با علم و آگاهی به این موضوع خود را برای حضور در مجمع نوبت دوم آماده می‌کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه سهام این شرکت حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده و این میزان در بازار بورس اوراق بهادار متغیر است افزود: این شرکت از بین حدود ۳۰ شرکت بورسی استان فارس با این حجم از سهام و ارزش روز، بزرگترین آن محسوب می‌شود.

به گفته او، بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان سهامدار این شرکت هستند، از این رو، اهمیت انتخاب کاندیدا‌های متخصص به مسائل اقتصادی ایران و جهان در سکان هیأت مدیره بسیار زیاد است.

حمزه افزود: دستگاه‌های اجرایی به خصوص کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها و صدا و سیمای مرکز فارس نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی به سهامداران دارند و تقاضا داریم مدیران این نقش را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار