بهترین پاسخ‌ها به سوالی که کابوس جویندگان شغل در مصاحبه‌های کاری است

«چرا باید شما را استخدام کنیم؟»، سؤالی که پاسخ به آن خیلی می‌تواند در مصاحبه کاری سخت باشد ، اما باید برای آن آماده باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سؤالاتی که در یک مصاحبه استخدامی به نظر خیلی آسان می‌آیند، می‌توانند بیشتر ما را به چالش بکشند که یکی از آن‌ها این سؤال است: «چرا باید شما را استخدام کنیم؟» و متقاضیان همیشه باید خودشان را برای جواب دادن به این سؤال آماده کنند.

من به عنوان کسی که ۲۰ سال است سابقه استخدام کردن افراد مختلف در شغل‌های متفاوت را دارم، بسیاری از افراد را دیده‌ام که پاسخ‌های خسته‌کننده‌ای برای این سؤال دارند به گونه‌ای که برخی از آن‌ها با اطمینان به این سؤال پاسخ می‌دهند و هیچ شفافیتی در پاسخگویی آن‌ها وجود ندارد و برخی از آن‌ها هم خیلی خودشان را دست کم می‌گیرند و حوصله را سر می‌برند.


بیشتر بخوانید


چگونه به سؤال کلیدی استخدام پاسخ دهیم؟

آن دسته از متقاضیانی که پاسخشان به این سوال به گونه ای مطلوب تأثیرگذار بوده است، با انجام دادن کار‌های زیر به سؤال پاسخ می‌دهند و جواب خود را عملی می کنند.

«چرا باید شما را استخدام کنیم؟»؛ سؤالی که کابوس مصاحبه کاری است

 خاص بودن در مورد نقاط قوت و شایستگی‌ها

فقط به این دلیل که در چندین زمینه مختلف می‌درخشید، به این معنی نیست که باید درباره همه آن‌ها صحبت کنید چراکه شما نمی‌خواهید ۱۰ دقیقه سخنرانی فروش داشته باشید. بنابراین، در مورد انتخاب های خود، دقت کنید و توضیحات درباره آن شغل را با دقت کامل بخوانید و فقط به دو یا سه مورد از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای این موضوع اشاره کنید.

 مثال زدن برای هر مهارت

شما نمی‌توانید بعد از گفتن اینکه در کار‌های «الف»، «ب» و «ج» مهارت خوبی دارم، حرف خود را به پایان برسانید.

مهارت‌های مربوطه خود را با ارائه یک توضیح سریع اما مفید یا مثال برای هرکدام، بیان کنید. چون اگرچه مطمئناً، شما ممکن است در مدیریت افراد ماهر باشید، اما چگونه می توانید این کار را با موفقیت در شغل قبلی خود نشان دادید؟

 برقراری تعادل بین اعتماد به نفس و فروتنی

هر کاری می‌کنید، مراقب باشید که نباید خودتان را نه زیاد لوس کنید و نه زیاد اعتماد به نفس کاذب داشته باشید، بلکه حرف‌هایتان را با اعتماد به نفس و فروتنی واقعی به تعادل برسانید، چون کسی که شما را استخدام می‌کند، می‌خواهد بداند کسی که برای کارش انتخاب می‌کند چگونه با افراد دیگر برخورد می‌کند.

بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین کارمندان، خودخواه و خودپسند نیستند و تمایل واقعی به ایجاد یک تغییر قدرتمند و سازنده در شرکت خود دارند.

مثالی از یک پاسخ تأثیرگذار

«شما اشاره کردید به دنبال شخصی می‌گردید که بتواند پنج نفر را مدیریت کند و درک درستی از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. من بیش از شش سال تجربه مدیریت بازاریابی داشته‌ام، تیم‌های دارای حداکثر هفت نفر یا بیشتر را هدایت کرده‌ام. هدف من این است که همیشه به آنچه که مردم برای انجام کارهایشان نیاز دارند، گوش فرا دهم. در نقش‌های قبلی‌ام توانسته‌ام به تیم‌هایم انگیزه دهم تا انتظارات سه ماهه را برآورده کنند. من در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز سابقه قوی دارم. سال گذشته، من رهبری یک کمپین بزرگ را بر عهده داشتم که باعث افزایش ۲ هزار درصدی رسانه‌های اجتماعی ما شد.»

«چرا باید شما را استخدام کنیم؟»؛ سؤالی که کابوس مصاحبه کاری است

چرا این پاسخ تأثیرگذار است؟

این متقاضی با ارائه جزئیات مربوط به تجربه، موفقیت‌ها و مدارک اصلی خود برای این نقش، کار بزرگی انجام داد و همچنین نمونه‌هایی سریع از نقاط قوتی  که کارفرما به دنبال آن است را ارائه داد.

متقاضیان کار در تلاش برای برجسته‌سازی و نشان دادن توانایی خود هنگام بیان اینکه چرا باید استخدام شوند، دیده می‌شوند و خود را متقاعد می‌کنند که باید این اظهارات جسورانه را ارائه دهند.

با این حال، تحت تأثیر قرار دادن مدیر استخدام فقط به این نیست که به خود افتخار کنید، بلکه باید به آن‌ها نشان دهید که برای فعالیت در این شرکت، به صورت جدّی فکر کرده‌اید و‌ بدانید که چه ویژگی‌های خاصی است که شما را منحصر به فرد می‌کنند و اینکه چگونه قصد دارید از آن‌ها برای ارزش قائل شدن هرچه بیشتر و جای دادن در فرهنگ شرکت استفاده کنید؟


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار