مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با اعتبار ۳۴۵ میلیون تومان در سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۸ باب گلزار شهدا در سطح استان وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهر‌ها و ۳۳۲ گلزار با یک هزار و ۲۹ مزار شهید در روستا‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعویض سنگ مزار شهدا از جمله مطالبات خانواده‌های شاهد و ایثارگر است، خاطر نشان کرد: البته تاکنون بیش از ۹۰‌درصد تعویض و مرمت و بازسازی شده و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ مزار شهید در گلزار شهدای قزوین وجود دارد که این آمار، ۵۰ درصد کل مزار‌های استان قزوین را تشکیل می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته ساماندهی آن‌ها انجام شده و به دلیل شرایط آب و هوا نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

حقایق پور گفت: دیوارکشی، کف‌سازی، محوطه‌سازی، ساخت بنای مسقف، نصب قاب عکس شهدا و ساخت و نصب بنای مجسمه یادمان از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تامین روشنایی گلزار شهدا افزود: از مسوولان مرتبط دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم تا در این زمینه مساعدت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: هزار و ۴۲۲ کوچه، خیابان، پل، معبر و کلاس درس در استان قزوبن به نام مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین و نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.