وزیر امور خارجه آمریکا پس از گفتگو با همتایان خود در نشست جی هفت خواستار استقبال کره شمالی از رویکرد دیپلماسی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست جی هفت  پس از گفتگو با متحدان خود، از کره شمالی خواست که از رویکرد دیپلماسی استقبال کند.

اودر نخستین روز جلسات حضوری گروه هفت پس از ۲ سال در لندن، پایتخت انگلیس برگزار شد، با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود درباره  رویکرد جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در برابر کره شمالی رایزنی کرد.

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: امیدوارم کره شمالی از این فرصت استفاده کند و به تعامل دیپلماتیک بپردازد و ببیند آیا روش‌هایی برای عاری سازی  شبه جزیره کره  از تسلیحات هسته‌ای وجود دارد یا خیر.

او پس از ملاقات و صحبت با دومنیک راب، نخست وزیر انگلیس درباره کره شمالی تصریح کرد: فکر می‌کنم کره شمالی در حال تصمیم‌گیری است که آیا می‌خواهد بر اساس دیپلماسی با واشنگتن تعامل کند یا نه. ما همچنان منتظر واکنش پیونگ یانگ در روزهای آینده هستیم.

بلینکن اذعان کرد: روسای جمهور سابق آمریکا هیچ یک نتوانستند آزمایشات هسته‌ای کره شمالی را که از سال ۲۰۰۶ تاکنون شش آزمایش بمب اتمی انجام داده است، متوقف کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به روند مذاکرات و موضوعات مطرح شده در نشست کشور‌های عضو گروه ۷ که در لندن برگزار شد، پیامی را در صفحه شخصی خود در فضای توئیتر منتشر کرد و نوشت: گفتگو‌های مهمی درباره ایران و کره شمالی طی این نشست صورت گرفته است.

اعضای گروه ۷ شامل بریتانیا، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند که تولید ناخالص داخلی این کشور‌ها در مجموع ۴۰ تریلیون دلار معادل نیمی از اقتصاد جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار