جهشی که درد دیرینه بهداشت البرز را التیام می بخشد/ روند روبه رشد طرح ساخت بیمارستان فردیس

ساخت بیمارستان فردیس با تلاش شبانه روزی حدود ۲۸۰ نفر پرسنل در شیفت‌های کاری ۲۴ ساعته تاکنون این طرح ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،البرز با سه میلیون نفر جمعیت هرچند تا قبل از سال ۹۲ از محروم‌ترین مناطق کشور به لحاظ امکانات و تخت‌های بیمارستانی به شمار می‌رفت اما نگاه ویژه دولت تدبیر و امید جهشی بزرگ و تحولی تازه در بخش سلامت این استان پدید آورد.

حسین شفق، مدیر توسعه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: با تلاش شبانه روزی حدود ۲۸۰ نفر پرسنل در شیفت‌های کاری ۲۴ ساعته تاکنون این  طرح ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سعی می‌شود تا در زمان تصدی دولت تدبیر و امید این بیمارستان از لحاظ فیزیکی به بهره‌برداری برسد.

حسین شفق افزود: سرانه درمانی کشور به ازای هر یک هزار نفر یک و هفت دهم تخت بیمارستانی است اما فردیس با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم است.

مدیر توسعه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: فرمانداری، شهرداری و شورای شهر فردیس با توجه به افزایش ظرفیت‌های طرح مساحت زمین آن را به میزان یک هکتار افزایش دادند و مساحت زمین این بیمارستان در حال حاضر ۲۷ هزار متر مربع است.

او افزود: این بیمارستان  شامل پنج طبقه در قالب سه بلوک و به صورت عمومی ساخته شده است.

شفق گفت: تاکنون حدود ۲۱۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و برای اتمام طرح به حدود  ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیگیری تخصیص آن از طریق استانداری البرز، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.