۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در مازندران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در استان ایجاد شده و افطاری ساده و توزیع سبد معیشتی بین نیازمندان از جمله برنامه‌های این نهاد است.

او افزود: ۱۸۰هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیران و مراکز نیکوکاری تاکنون طبخ و بین نیازمندان توزیع شده و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه به طرح ایران مهربان اشاره کرد و گفت: سه هزار نفر از ایتام و هشت هزار و ۹۰۰نفر از فرزندان طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد قراردارند و سرانه ایتام ۳۰۰هزار تومان است که باید این سرانه را به ۸۰۰هزار تومان افزایش دهیم.

او افزود: تا روز عید فطر باید ۶۷هزار حامی ایتام جذب کنیم که تاکنون ۱۲هزار نفر حامی جذب شدند و اگر هر حامیان ۱۰هزار تومان هر ماه به ایتام کمک کنند، کمک شایانی به ایتام و فرزندان طرح محسنین می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران افزود: ۶۷هزار خانوار کمک معیشت بگیر این نهاد هستند و در امسال مستمری مددجویان یک نفره ۲۹۸ هزار تومان، دونفره ۵۲۵ هزار تومان، سه نفره ۷۰۴هزار تومان، چهار نفره ۹۱۰ هزار تومان و پنج نفره و پنج نفره به بالا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

ساخت یک هزار و ۲۰۰واحد مسکن مددجویی

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: ساخت یک هزار و ۲۰۰واحد مسکن مددجویی امسال در استان شروع شده است.

او افزود: این واحد‌های مسکونی در تیپ ۵۰متری با ۳۰میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن، ۵۰میلیون تومان وام بنیاد مسکن و کمک بلاعوض کمیته امداد و مشارکت خیران ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: چهار هزار مددجوی تحت حمایت در استان فاقد مسکن هستند و از این تعداد سه هزار مددجو فاقد زمین برای ساخت مسکن می‌باشند که امیدواریم با کمک خیران و نیکوکاران این افراد صاحبخانه شوند.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: خیران و مردم نوعدوست استان در یاری رساندن به نیازمندان نقش اساسی دارند که این مشارکت قابل تقدیر است.

او گفت: یکی از بخش‌های کمیته امداد بخش فرهنگی است و ۸۵۰۰دانش آموز و ۱۶۰۰دانشجو تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و با کمک خیران به تمامی دانش آموزان تحت حمایت متقاضی تبلت، تبلت اهدا شد.

حجت الاسلام عالیشاه افزود:مددجویان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی در روستا‌ها و شهر‌ها و بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد و درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و نسبت به ثبت و ارسال درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت:مردم نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق ارسال عدد یک به ۸۸۷۷ اهدا کنند و یا از طریق آنی پرداخت#۰۱۱*۱*۸۸۷۷* کمک‌های خود را واریز کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.