کارشناس مذهبی دوستی با حضرت علی(ع) را واجب دانست و گفت: زیرا تقسیم کننده بهشت و دوزخ است و عبور از صراط جز با بیزاری جستن از دشمنانش ممکن نیست.

حجت الاسلام محمد ابراهیمی پور کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سخن گفتن از مولای متقیان امیرالمومنین (ع) نیازمند شناخت و معرفت است و این امام بزرگوار را باید از زبان حضرت محمد (ص) شناخت، ایشان در روایتی می‌فرمایند: اگر درخت‌ها تبدیل به قلم و دریا‌ها مرکب گردند و تمام جنیان حسابگر و تمام انسان‌ها نویسنده شوند، قادر به شمردن فضائل علی بن ابی طالب (ع) نخواهند بود و همچنین فرمودند: حضرت علی (ع) در پیشگاه خداوند جایگاه والا و پاداش‌های فراوانی دارد که به هیچکدام از فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل چنین مقام و پاداشی داده نشده است. دوستی با علی (ع) بر هر مسلمانی واجب است، زیرا تقسیم کننده بهشت و دوزخ است و هیچکس حق عبور از صراط را جز با بیزاری جستن از دشمنان این امام همام ندارد.

او افزود: در روایت دیگری وجود مبارک پیامبر (ص) می‌فرمایند: در شب معراج از هیچ گروهی از ملائکه عبور نکردم مگر اینکه در مورد علی (ع) از من سوال می‌کردند تا اینکه گمان کردم نام امیر مومنان (ع) از نام من در آسمان‌ها مشهور‌تر است، زمانی که به آسمان چهارم رسیدم ملک الموت را ملاحظه کردم که به من گفت یا محمد (ص) من مامور قبض روح تمام مخلوقات هستم مگر روح تو‌ ای پیامبر خدا (ص) و علی (ع) که خود خداوند روح شما را  با قدرت خودش قبض می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اظهار داشت: پیامبر (ص) می‌فرمایند وقتی به پایین عرش خداوند رسیدم، نگاه کردم، ناگهان علی بن ابی طالب (ع) را دیدم که ایستاده در پایین عرش خداوند، گفتم علی جان از من سبقت گرفتی و زودتر از من آمدی، جبرئیل (ع) گفت‌ ای محمد (ص) با چه کسی سخن می‌گویی؟ گفتم: با برادرم علی بن ابی طالب، جبرئیل گفت‌ ای محمد این که علی بن ابی طالب نیست بلکه ملکی از ملائکه است که خداوند او را به مانند علی (ع) آفریده و ما ملائکه مقرب درگاه الهی هرگاه مشتاق دیدار علی بن ابی طالب (ع) می‌شویم، این ملک را زیارت می‌کنیم و از خداوند تبارک وتعالی برای شیعیان او طلب استغفار می‌کنیم.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: به راستی شخصیتی را که ملائکه دلتنگ و مشتاق دیدار او هستند چگونه می‌توان شناخت و توصیف کرد، مقام و منزلت امیرالمومنین (ع) آنقدر بالا است که در روایتی پیامبر (ص) می‌فرمایند: یا علی خداوند تو، اهل تو، شیعیان تو و کسی که شیعیان تو را دوست دارد و کسی که دوست دار شیعیان تو را دوست دارد، می‌بخشد.

او با بیان اینکه  همه می‌دانیم که اگر انسان به کسی علاقه صحیح، واقعی و شدید داشته باشد همیشه سعی دارد رضایت محبوب خود را کسب کند و چیز‌هایی را که او دوست دارد، دوست بدارد و از چیز‌های که تنفر دارد، متنفر باشد، گفت:  عالم ربانی آیت الله یعقوبی قائنی می‌فرماید: لازمه محبت واقعی این است که محبت به حدی برسد تا صفات محبوب در محب پیدا شود امیرالمومنین (ع) خودش چکاره بود اول موحد بود، پس محب هم باید موحد باشد، نشانه‌ دیگر محبت، صحیح عمل کردن در جهت محبت است، نمونه صحیح محبت، محبت سلمان فارسی رضی الله عنه نسبت به امیرالمومنین (ع) است، از سلمان پرسیدند که شما از کجا به این مقام رسیدید؟ فرمود: هوی علی را بر هوی و خواهش خودم ترجیح دادم، یعنی هر چه من می‌خواستم، می‌دیدم علی (ع) چه می‌خواهد، امیر مومنان (ع) اخلاص می‌خواهد من هم اخلاص پیشه می کنم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: در این روز‌ها و شب‌ها مولا وصاحب ما حضرت بقیة الله الاعظم هم شال عزا به سر دارند و عزادار امیرالمومنین (ع) هستند و همانطور که گفته شد محب واقعی تابع محبوب است پس تا می‌شود و توان داریم باید برای عزای حضرت علی (ع)  بکوشیم که رضای امام غریبمان در آن نهفته است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: از دیگر اموری که در این شب‌ها و روز‌ها محب حقیقی انجام می‌دهد دعا برای فرج است، زیرا محب حقیقی به هیچ وجه حاضر نیست که محبوبش در سختی و کرب باشد بنابراین محب حقیقی برای خروج امام زمانش از سختی و نزدیکی فرجش دعا می‌کند، باشد که معصومین (ع) توجهی کنند و محبت ومعرفت خودشان را در قلب ما قرار دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.