هم زمان با شب شهادت حضرت امام علی (ع) و دومین شب قدر صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و خیابان‌های منتهی به آن حال و هوای خاصی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  هم زمان با شب شهادت مولی الموحدین علی ابن ابی طالب (ع) زائران و مجاوران حریم رضوی با حضور در اماکن متبرکه و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عزاداری پرداخته و به سوگ نشستند. 

به همین مناسبت از چندین روز پیش همه صحن و سرای ملکوتی امام هشتم علیه السلام و نیز خیابان‌های منتهی به حرم مطهر آن امام همام با بیرق‌ها و پرچم‌های عزا و نیز پارچه نوشته‌های مشکی مزین شده است.

همچنین در شب شهادت نخستین امام شیعیان جهان ویژه برنامه‌های سوگواری در حرم مطهرامام هشتم علیه السلام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در صحن پیامبر اعظم (ص) با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم توسط استاد کبیر قلندرزاده آغاز شده و حاج علی برادران مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دعای جوشن کبیر در حرم مطهر رضوی را قرائت می‌کند.

در بخش دیگر این مراسم ضمن پخش کلیپ‌های مذهبی با موضوع «امامت، ولایت و عدالت»، از تلویزیون‌های بزرگ حرم مطهر امام هشتم علیه السلام کربلایی جعفر ملائکه به مرثیه سرایی می‌پردازد.

مراسم قرآن به سر و سخنرانی در این مراسم معنوی را نیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی از وعاظ کشوری به عهده دارد.

 

انتهای پیام//م‌.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا امام رضا علیه السلام خودت عاقبت همه ما رو به خیر کن