حسینی گفت: سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن انواع فرآورده خام دامی به صورت مجاز و تحت نظارت دامپزشکی درون و بین این استان جابجا شده است.

دکتر مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از جمله فعالیت‌های اصلی و کلیدی دامپزشکی کنترل و نظارت بر حمل بهداشتی و مجاز دام و فرآورده‌های خام دامی است که انجام صحیح آن نیازمند کسب مجوز از دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی بوده و این امر ضامن سلامت و امنیت غذایی و همچنین سلامت جمعیت دامی کشور است.

او  گفت: در سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار تن انواع فرآورده خام دامی اعم از آبزیان، گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت مجاز، تحت نظارت دامپزشکی و با رعایت شرایط حمل بهداشتی بین سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور جابجا شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: حمل غیرمجاز دام زنده سبب انتقال بیماری در جمعیت دامی و به خطر افتادن سرمایه‌های دامی کشور می‌شود و همچنین این‌گونه حمل و بدون رعایت شرایط حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی نیز سبب به خطر افتادن سلامت و امنیت غذایی جامعه خواهد شد بنابراین، نیاز است قبل از اقدام به حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی با مراجعه به ادارات دامپزشکی از شرایط لازم اطمینان حاصل و اقدام به کسب مجوز حمل بهداشتی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار