رئیس کل دادگستری استان گفت: راز برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان خدایی بودن دل‌ها در این ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان در جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد که با محوریت اصناف استان برگزار شد، گفت: تبیین قوانین و آگاه سازی مردم نسبت به قوانین از وظایف حاکمیت است و گاهی اتفاقات و حوادثی ناخواسته زمینه گرفتاری عده‌ای را در قالب جرائم غیر عمد در زندان ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه زندان وجود دارد باید کمک زندانیان برویم که این امر از طریق برنامه‌های مختلف در طول سال با حضور مردم به ویژه خیرین برگزار می‌شود که ماه مبارک رمضان و جشن‌های گلریزان اوج این همدلی و همراهی است.

او با تقدیر از همراهی خوب اصناف استان در فعالیت‌های خیری علی رغم محدودیت‌های ناشی از کرونا و مشکلات اقتصادی گفت: این همت والا ریشه در فرهنگ غنی مردم یزد دارد.

دهشیری با بیان اینکه هیچ محکوم مالی زیر ۵۰ میلیون در زندان‌های استان حضور ندارد، تصریح کرد: حمایت خیرین و نیکوکاران استان ستودنی است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان گفت: یکی از عوامل تزلزل در روابط حقوقی اشخاص، کمبود ساز و کار‌های پیشگیری از بروز اختلاف در معاملات است که راهبرد ارائه شده برای این چالش ایجاد تقارن اطلاعاتی برای طرفین معامله است و در این راستا دو سامانه اعتبار معاملاتی اشخاص و سامانه سجل محکومین مالی در دستگاه قضا راه اندازی می‌شود.

در ادامه این نشست سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از حضور روسای اتحادیه‌ها و اصناف گفت: ستاد دیه استان یزد از ابتدای تشکیل تا سال ۱۳۹۹ موفق به آزادی ۲۰۰۷ محکوم مالی شده که این خود گواه اعتماد بسیار بالای مردم به این ستاد مردمی است.

او در ادامه افزود: امسال تاکنون ۱۱ محکوم مالی از زندان‌های استان آزاد شده اند و این ستاد در نظر دارد تا پایان ماه مبارک رمضان  تعداد محکوم مالی بیشتری را آزاد و به آغوش خانواده خود بازگرداند.

شایان ذکر است در این نشست  با همت اصناف استان مبلغ دو میلیاد ریال  برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد استان جمع آوری و زمینه آزادی ۳ زندانی فراهم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.