رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با رصد و پایش هوشمندانه فضای مجازی، صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به تهیه و پخش اطلاعات و تصاویر شخصی شهروندان در فضای مجازی می‌کرد.

او افزود: با توجه به مستندات موجود در این صفحه اینستاگرامی و در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم با درج تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان قصد به فساد کشاندن و اغفال جوانان و نوجوانان را داشته است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و حسب دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده، شناسایی عوامل انتشاردهنده مطالب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مدیر صفحه مورد نظر شناسایی گردید و به این پلیس احضار شد.

او از معرفی متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی خبر داد و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری و ... ازنظر قانون جرم است و هرگونه تحرکی در این زمینه باقدرت و بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد خواهد شد.
عسگری به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار