رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: میزان شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان بالا است و مهمترین موضوعی که به این وضعیت دامن می‌زند خوشه‌ها و برگزاری دورهمی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: روند شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد بیماران بستری در استان از هفته گذشته از اوج منحنی شیوع فاصله گرفت و روند نزولی آن آغاز شده است.

او افزود: این وضعیت شکننده است و برای تند شدن شیب نزولی نیازمند به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری و غفلت نسبت به این ویروس هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان بروز شیوع کرونا هفتمین استان کشور است که نشان می‌دهد میزان شیوع در استان همچنان بالا است و مهمترین موضوعی که به این وضعیت دامن می‌زند خوشه‌ها و برگزاری دورهمی‌ها است.

او در عین حال از بهبودی بالای بیماران مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: درصد مرگ مبتلایان به کرونا در کشور در هر ۱۰۰ نفر ۳.۵۸ نفر و در استان ۲.۵ نفر است.

شیرانی افزود: بالا بودن استاندارد‌های مراقبت‌های درمانی سبب بهبودی تعداد بالای مبتلایان در استان شده است.

او با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اضافه کرد: باید محدودیت‌های قانونی را متناسب با رنگ‌بندی استان تداوم دهیم و بر نحوه اجرای این محدودیت‌ها نظارت فعالانه‌ای داشته باشیم.

شیرانی با هشدار نسبت به خطر خوشه‌ها و کانون‌ها، تصریح کرد: مراسم‌ها و دورهمی‌ها می‌تواند باعث افزایش شیوع کرونا در استان شود که باید نسبت به آن حساسیت بیشتری به کار گرفت.

او با ابراز نگرانی نسبت به ورود ویروس کرونای هندی و آفریقای جنوبی در کشور، گفت: تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

شیرانی به روند واکسیناسیون مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از اواخر خرداد با واکسن‌های داخلی در مقیاس کوچک و در تابستان با مقیاس بزرگ روند واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار