استفاده از فناوری ۵G برای تامین نیروی دستگاه های الکترونیکی

ممکن است روزی انسان از سیگنال‌های بی سیم ۵G برای تأمین برق دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا؛ ما می‌دانیم که طیف mmWave ۵G سریعترین سرعت بارگیری داده را با وجود برخی از اشکالات، ارائه می‌دهد. این سیگنال‌ها برد زیادی ندارند و نمی‌توانند به راحتی در ساختمان‌ها نفوذ کنند، اما آنچه آن‌ها می‌توانند انجام دهند ایجاد انرژی است. شاید روزی بتوانند جایگزین باتری‌ها و سایر منابع نیرو شوند.

به گفته Popular Mechanics، محققان در Georgia Tech، یک شبکه برق بی سیم مفهومی ایجاد کرده اند که با فرکانس‌های mmWave ۵G کار می‌کند. این کار با استفاده از دستگاهی برچسبی که انرژی الکترومغناطیسی ایجاد شده توسط ایستگاه‌های پایه ۵G را ضبط می‌کند، انجام می‌شود. در حال حاضر، این انرژی برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود.

دکتر مانوس تنتزریس (Manos Tentzeris)، استاد الکترونیک انعطاف پذیر در جورجیا تچ است. او تیم تحقیقاتی مدارس را هدایت کرد تا یک لنز تخصصی برای ضبط انرژی تولید شده توسط سیگنال‌های mmWave ۵G ایجاد کنند. عدسی روتمن "rectenna" دستگاه کوچکی است که انرژی ارسالی توسط شبکه‌های بی سیم ۵G را جمع می‌کند. اما یک چیز که برای سیگنال‌های ۵G مشخص است، توانایی تمرکز قدرت است.

استفاده از فناوری ۵G برای تامین نیروی دستگاه ها

جیمی هستر که به عنوان مشاور ارشد آزمایشگاه روی این پیشرفت کار می‌کند، می‌گوید که ایستگاه‌های پایه ۵G در فرکانس‌های بالا کار می‌کنند و به آن‌ها امکان "کانونی کردن نیرو" را می‌دهند. به عبارت دیگر، "آنچه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم بیشتر یک انرژی عمدی برای دستگاه‌ها است.

استفاده از سیگنال‌های ۵G برای انتقال انرژی بی سیم

کلید کل این پروژه لنز Rotman است، یک لنز انعطاف پذیر که به جمع آوری انرژی از چند جهت کمک می‌کند. این همان فناوری است که در سیستم‌های نظارتی نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند اهداف را در جهات مختلف بدون نیاز به حرکت آنتن‌ها شناسایی کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری نوین ، شبکه 5G
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار