معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از جمع‌آوری ۱۵۰ هزار اثر از شهدای این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیات معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد شهید استان زنجان در کنار مشارکت با سایر دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید این استان، مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهداء را بر عهده دارد، گفت: ۱۵۰ هزار اثر از شهدای والامقام زنجانی در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهداء، گردآوری و پس از نمایه‌گذاری در اختیار دبیرخانه این کمیته قرار داده شده است.


او افزود: آثار جمع‌آوری شده مربوط به ۲هزار و ۹۲۸ شهید والامقام استان زنجان  است.


معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شد.


او با بیان اینکه با والدین هزار و ۲۴ نفر از شهداء مصاحبه نشده است، گفت: لیست این تعداد از والدین شهدای معزز، جهت برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است.


معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین در خصوص چاپ وصیت‌نامه شهداءگفت: فایل word وصیت‌نامه هزار و ۱۶ نفر از شهدای زنجان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ارسال شده است.


او در ادامه از بروز رسانی و ارائه لیست والدین در قید حیات شهداء به تفکیک پدر و مادر جهت مصاحبه به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: جهت مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهداء در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی و قرارداد منعقد شده است.


این مقام مسئول با اشاره به مکاتبه با مسئولان ستاد مرکز جهت جذب اعتبار برای برگزاری کنگره، گفت: با پیگیری های صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است.


او ادامه داد: مکاتبه با فرمانداری‌ها جهت استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در راستای ساماندهی تبلیغات، مکاتبه با میراث فرهنگی و گردشگری برای طراحی تندیس، تفکیک و ارائه اطلاعات کامل بانوان شهید، طراحی تیزر و تبلیغات فراخوان جمع‌آوری آثار شهدا جهت پخش از صدا و سیما و ارائه به دبیرخانه و تفکیک فیلم برنامه پلاک با مشارکت صدا و سیما جهت بهره‌برداری در کنگره نیز انجام شده است.


بیات افزود: چاپ ۲جلد کتاب با عناوین دلی که جا ماند و شهد شهود، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان زنجان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهداء کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.