اگر امکان نسخه‌نویسی الکترونیکی فراهم نباشد، می‌توان از طریق سربرگ مراکز درمانی با درج کدملی و کد استحقاق درمان برای بیماران نسخه تجویز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود فروزنده مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۰ درصد پزشکان مطب‌های خصوصی و همچنین ۱۰۰ درصد مراکز و درمانگاه‌های غیردانشگاهی استان، نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند.

او افزود: این در حالی است که درمانگاه‌ها و مراکز دانشگاهی هنوز نسبت به سایر مراکز طرف قرارداد عقب‌تر هستند، اما پیش‌بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده در این حوزه نیز شاهد پیشرفت قابل توجه این برنامه باشیم.


بیشتر بخوانید


فروزنده اضافه کرد: به سبب شرایط کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، عملیات تعویض دفترچه و درج اعتبار آن حذف شد و بیمه‌شدگان می‌توانند از روش‌های آنلاین امکان کسب اعتبار دفترچه را فراهم کنند.

او اظهار داشت: اگر به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیکی فراهم نباشد می‌توان از طریق سربرگ آن مرکز درمانی با درج کدملی و کد استحقاق درمان برای بیمار تجویز کرد و این برگه به منزله برگه بیمه به شمار می‌آید.

فروزنده ادامه داد: در این روش سابقه بیمار ثبت و اشتباهات نسخه‌نویسی و نسخه‌خوانی برطرف می‌شود و هم نسبت به هزینه‌ها و مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار