رئیس کمیسیون آموزش مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: صندوق شکوفایی و فناوری را در آموزش و پرورش راه بیندازید.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی دیدار رئیس مجلس با معلمان برگزیده کشوری، با تبریک روز معلم و گرامیداشت مقام آن‌ها خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: صندوق شکوفایی و فناوری را در آموزش و پرورش راه بیندازید؛ بسیاری از دستگاه‌ها این مسئله را انجام داده‌اند، سرمایه آورده‌اند و اقداماتی شکل گرفته است.

وی افزود: با استفاده از ایده‌های معلمان و دانش آموزان این شرکت‌ها راه‌اندازی کنید که قطعاً در آمدزا خواهد بود و رشد علمی را تأمین می‌کند.

منادی سفیدان اظهار کرد: ما پیگیر نظام رتبه بندی فرهنگیان بوده ایم و دولت هم همت کرد تا این مسئله ارائه شود. اما کاش این لایحه با فوریت ارائه می‌شد. از رئیس مجلس می‌خواهم به این لایحه فوریت داده شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد که این لایحه اصلاحاتی نیاز دارد و مسئله اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای مدرک دوم محدود نشود.

وی گفت: ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و مقام معظم رهبری تأکید بر ۴۰۰ هزار شرکت دارند. یکی از جا‌هایی که می‌تواند در این زمینه کمک رسان باشد، آموزش و پرورش است. با سرمایه بررگ ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون معلمان که اکثرا نخبه هستند، این شرکت‌ها قابل راه‌اندازی اند. به علاوه هم برای الآن و هم برای پس از بازنشستگی درآمدزا هستند.

منادی سفیدان یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش سرمایه منقول و غیرمنقول صندوق ذخیره فرهنگیان را به بورس آورده‌اند که قطعاً به نفع فرهنگیان است و صمیمانه می‌خواهم این مسئله هم حل شود تا فرهنگیان با امید بیشتری به جلو حرکت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: معتقدیم معیشت فرهنگیان باید در حد اعلا باشند. آموزش و پرورش اگرچه با شبکه شاد شاهکار کرد، اما این کافی نیست و ۳ و نیم میلیون دانش‌آموز تبلت ندارند. حدود ۷۰۰ هزار نفر هم به اینترنت دسترسی ندارند.

وی متذکر شد: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند العلم سلطان. هر جا علم باشد قدرت هست و کشور ما پس از انقلاب در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

منادی سفیدان اظهار کرد: مجله New Scientist می‌گوید ایران در ۳۰ سال گذشته به اندازه ۳۰۰ سال در حوزه علم رشد کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: این رشد علمی به برکت معلمان و اساتید دانشگاه هاست. در برنامه‌های پنج ساله توسعه گفته شده رشد اقتصادی باید ۸ درصد باشد و یک سوم آن از محل بهره‌وری است. مهمترین گروهی که می‌تواند این بهره وری را فراهم کند، شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از دانش و علم هستند.

وی اظهار کرد: ورود و آموزش از معلم تا دانشگاه است و خروجی آن جایی است که با تجاری‌سازی علم، ایده هم به تجارت تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار