اگر تا به حال پوست میوه ها را دور می انداختید بدانید سرمایه عظیمی را به همراه زباله ها از خانه خارج می کردید، پوست میوه ها سرشار از مواد مغذی اند که می توان از انها سرمایه زیادی را به وجود آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه حدود ۲۰۰ تن پسماند میوه وتره بار در میادین میوه و تره بار تولید که همراه با زباله‌های شهری به مرکز دفن زباله شهر منتقل و در آن محل دفن میشد که دفن این مواد آلی و مرطوب نتایج زیست محیطی نامطلوبی را نیز به دنبال داشت.

میوه‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و برای سلامتی و زیبایی فواید شگفت انگیزی دارند، پوست میوه نیز مانند خود میوه خواصی دارد که شاید تا به حال به آن اهمیتی داده نمی شده است .

در چند ماه گذشته،کمبود نهاده ها ی دامی مساله ای بود که از یک طرف سر از جوجه کشی در آورد و از طرف دیگر قیمت فرآورده های دامی نظیر گوشت و مرغ را بالا برد اما یک شهروند قوچانی توانسته است با پوست میوه ها ضمن فراهم آوری نهاده های دامی اشتغال زایی بالایی داشته باشد .

بعد از کمبود نهاده های دامی به این فکر افتادم تا از پوست میوه ها مرکبات و صیفی جات نظیر : سیب، پرتغال، خیار، انار، بادمجان ، لیمو شیرین ،سیب زمینی، کلم ، کاهو ... خوراک دام تهیه کنم ، بعد از تحقیق در مورد خواص پوست میوه ها به این نتیجه رسیدم که پوست میوه ها سرشار از مواد مغذی است که علاوه بر تاثیرات دارویی و گیاهی می تواند خوراک مغذی دام هم قرار گیرد.

این عوامل باعث گردید تا یک دامدار، با استفاده از پسماند میوه ها آنها را  به خوراک دام تبدیل کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جاهد
۰۰:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام من چند وقته که پوست میوه هامو خشک و جمع میکنم ولی نمیدونم باید کجا تحویل بدم . لطفا راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام
اگه از این تولیدات بخواهیم هم جایی هست تهیه کنیم؟
اگه هست به این شماره ۰۹۱۵۳۰۷۳۹۴۰ حتما تماس بگیرین
ممنون
Germany
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
با پوست هندونه و خربوزه ، پوست سیب زمینی ، خیار ، و ساقه سبزیحات و نان خشک میشه صدها تن پودر غذایی برای دام ها وطیور تهیه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر خوب بود این گزارش. خداقوت