رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند نزولی تعداد بیماران کرونا مثبت در استان خبر داد.

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در دو روز گذشته شاهد روند کاهشی در موارد بستری تنفسی و موارد کرونا مثبت در بیمارستان‌ها بوده ایم که تداوم این روند نزولی وابسته به رعایت مداوم دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او افزود: در کنار برگزاری مراسم شب‌های قدر رعایت دستورات ابلاغ شده ستاد ملی کرونا و برگزاری مراسم‌ها در فضای باز ضروری است.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: با ادامه پیداکردن روند کاهشی مبتلایان به کرونا احتمالا پیک چهارم کرونا رو به اتمام خواهد بود و در نهایت در مسیر نزولی مبتلایان به کرونا قرار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب در سطح بیمارستان‌های استان فراهم شده و کمبودی در تعداد تخت‌های بستری بیماران کرونا مثبت نداریم.

او بیان کرد: کافی بودن زیرساخت‌ها در بیمارستان‌ها و عدم کمبود تخت نباید عاملی برای غفلت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم باشد.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۸۱ نفر کرونا مثبت اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۸ نفر نامساعد است.

او اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۸۳۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار