‍ مسئول بسیج رسانه استان همدان گفت : رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصرقوامی مشفق مسئول بسیج رسانه استان همدان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان نهاوندگفت: رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم و معرفی افرد اصلح، بسیار اثرگذار و تعیین کننده ای در انتخابات  دارند.

او با اشاره به دغدغه رهبری در حوزه شعار سال و همچنین اهمیت انتخابات و گام برداشتن به منظور مشارکت بالای مردم در انتخابات افزود : دشمن امروز در موضوع انتخابات به دنبال ایجاد فضای ناامیدی است لذا رسانه‌ها باید امید آفرینی کنند زیرا افزایش مشارکت مردم در انتخابات باعث افزایش ضریب امنیتی کشور و تقویت نظام اقتصادی می شود.

‍ مسئول بسیج رسانه استان همدان با اشاره به اینکه امیدآفرینی نقطه مقابل سیاه‌نمایی رسانه دشمن است بیان کرد: رسانه های متعهد باید در برابر جنگ رسانه ای دشمن منفعل نباشند و مطالبه گری و امید آفرینی در جامعه را که دو رکن و محور اصلی رسانه‌ها است را سرلوحه کار خود قرار دهند.

قوامی مشفق افزود: خبرنگاران و رسانه در حین انتقادات سازنده و مطالبه گری، روحیه امید و نشاط را در جامعه تزریق کنند.

او گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه تقویت بنیه علمی خبرنگاران را فراهم می کند و ما آمادگی لازم در این زمینه را برای برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین(برخط) داریم و اهمیت آموزش سواد رسانه به غیر از رسانه ها برای تمام اقشار بویژه مدیران و مسئولان بر کسی پوشیده نیست و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

‍ مسئول بسیج رسانه استان همدان از تشکیل کمیته مصلحین برای حمایت از اهالی رسانه و کاهش مراجعات به مراجع قضایی خبر داد و افزود: کمیته مصلحین برای حمایت از اهالی رسانه ، رفع اختلاف و ایجاد صلح و سازش، کار خود را آغاز می کند تا از حقوق حقه اصحاب رسانه صیانت کنیم.

قوامی مشفق گفت: یکی از بزرگترین تهدیدهای انقلاب خطر تحریف است که رسانه‌ها در خط مقدم مقابله با آن هستند و یکی از بزرگترین تهدیدهای انقلاب خطر تحریف است که به فرموده مقام معظم رهبری اگر خطر تحریف شکسته شود تحریم‌ها نیز شکسته می‌شوند.

او گفت: مفهوم تحریف یعنی زدن ریشه انقلاب که دشمن از این طریق به دنبال ایجاد شکاف بین نسل‌های مختلف و همچنین جامعه است و امروز رسانه‌ها برای مقابله با این ترفند در خط مقدم قرار گرفته‌اند.

علی سهرابی مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند هم در این جلسه به مشکلات خبرنگاران نهاوند و عدم حمایت تعدادی از مسئولان شهرستان از رسانه ها اشاره کرد و گفت: رسانه های شهرستان نهاوند به خصوص در فضای مجازی بسیار فعال و پویا هستند اما با پخش کوچک ترین خبر انتقادی از فعالیت تعدادی از مسئولان با برخورد قهری و شکایت آن ها مواجع می شوند.

او بیان کرد: متاسفانه همه خبرنگاران نهاوند و رسانه ها از نداشتن متولی و مکانی واحد برای فعالیت های خود رنج می برند و اگر انتقادی هم انجام می دهند مسئولان بلافاصله اخطار تخلیه را به آن ها می دهند.

سهرابی افزود: عده ای از مدیران شهرستان رسانه های چاپلوس و بله قربان گو را می خواهند که این حرکت با روحیه نقادی رسانه ها در تضاد است و رسانه های نهاوند با کمترین امکانات در خدمت و کنار مردم و مسئولان هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.