یکی از بانک‌های استان همدان برای مقابله با کرونا، تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۶۳ میلیون تومان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر رشید حیدری‌مقدم,رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اظهار کرد: بانک‌ها رسالت اجتماعی فراتر از وظیفه اصلی خود دارند و این بانک تجهیزاتی شامل دستگاه پالس اکسی‌متر، کپسول اکسیژن، ضدعفونی کننده، تب‌سنج دیجیتالی و مانومتر دیجیتالی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرد، این اقلام بسیار مورد نیاز بود و ارزش ریالی آن ها ۲۶۳ میلیون تومان است که در سطح بیمارستان های استان تقسیم می‌شوند.

او افزود: در موج اول بیماری کووید در استان همدان به طور میانگین ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری بودند و روزانه ۳ تا ۴ مورد فوت داشتیم که این اعداد در پیک دوم به ۶۰۰ بستری و ۷ فوتی، در پیک سوم به ۱۲۵۰ بستری و ۱۵ فوتی و در پیک چهارم به ۱۷۰۰ بستری رسیده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه همکاران ما در این مدت زحمات بسیار زیادی کشیدند و هیچ مریضی در استان وجود نداشته که نیاز به خدمات داشته باشد و خدمتی از ما دریافت نکرده‌ باشد، تصریح کرد: در این شرایط نابسامان توانستیم ۲۵۰ کپسول اکسیژن ساز به بیمارستان‌های استان اضافه کنیم و ۴۰ هزار لیتر اکسیژن خریداری کردیم و خوشبختانه اوضاع از کنترل ما خارج نشد.

حیدری مقدم با اشاره به وجود ۱۵ هزار کادر بهداشت و درمان در استان همدان مطرح کرد: استان همدان با دو مورد فوت ناشی از کرونا در کادر درمان نسبت به جمعیت کل کادر درمان استان وضعیت بسیار خوبی دارد و این نشان می‌دهد که ما مراقبت خوبی از نیروها به عمل آوردیم و پزشکان خوبی به ما کمک کردند.

او با بیان اینکه کنترل مناسب شرایط در نتیجه همدلی و همگرایی بوده است، یادآور شد: مراکز مختلف و دستگاه‌های نظارتی بسیار به ما کمک کردند تا حواشی مشاهده شده در سایر استان‌ها در استان ما وجود نداشته‌ باشد.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بانگ از کجا این پول رو آورده.از جیب مردم به نام بانگ