ارز دیجیتال نوظهور Chia که به جای پردازش به فضای ذخیره سازی متکی بوده، باعث افزایش قیمت هارد ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تام هاردویر، درست زمانی که فکر می‌کردیم شهر‌های هوشمند، کارخانه‌های هوشمند، دستگاه‌های اینترنت اشیا، وسایل نقلیه خودمختار و ربات ها، تولید کننده اصلی داده‌هایی هستند که در سال‌های آینده به فضای ذخیره سازی نیاز خواهند داشت، ارز دیجیتال Chia نشان داد که زودتر از آن‌ها اقدام کرده و تولید کننده عظیمی از داده‌ها است.

فضای ذخیره سازی اختصاص یافته به شبکه Chia از ۱۲۰PB به ۱۱۴۳PB یا ۱.۱۴ Exabytes افزایش یافت. ۱.۱۴EB برابر با ۱۱۴۰۰۰۰TB یا ۶۳۳۳۳ هارددیسک ۲۰TB است.

کمبود هارد SSD در دنیا به دلیل راه اندازی ارز دیجیتال چیا

البته قصد نداریم در این گزارش به معرفی، مباحث فنی و اثبات روش کار این ارز دیجیتال بپردازیم. فعلا مشکلی که ارز دیجیتال چیا با آن روبرو شده و احتمالا به زودی مثل کمبود تراشه و سایر سخت افزار‌ها تمام دنیا را با آن مواجه می‌کند، کمبود هارد SSD است.

بحران کمبود سخت افزار به هارد‌ SSD هم سرایت کرد

یکی از مدیران ارز دیجیتال چیا، در ردیت اظهار داشت: حافظه RAM و فضای ذخیره سازی مورد استفاده برای ساخت نقشه‌ها مجدداً برای ساخت طرح‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین فقط به SSD و RAM نیاز دارند تا بتوانند طرح‌هایی را که می‌خواهند، به صورت همزمان ایجاد کنند.

حالا با ظهور رمزارز چیا، ماینر‌ها (استخراج کنندگان ارز دیجیتال) در چین به فضا‌های ذخیره‌سازی شامل هارد دیسک و حافظه SSD هجوم برده‌اند و آن‌ها را می‌خرند. مطمئنا این امر باعث کمبود این سخت افزار‌ها در جهان و افزایش قیمت این محصولات می‌شود، همانطور که کمبود تراشه در دنیا بسیاری از شرکت‌های تولید موبایل و خودرو در جهان را با مشکل روبرو کرد. این در حالی است که این رمز ارز هنوز به بازار عرضه نشده است و فعلا برای ماینینگ در دسترس است و با عرضه آن در تاریخ ۱۳ اردیبهشت شاهد موج افزایش قیمت دیگری برای محصولات ذخیره سازی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار