مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۵۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن تشریح عملکرد بندر خرمشهر در سال ۹۹ گفت: پارسال بیش از یکصد و نود و دو هزار و شصدو شصت تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان از نظر وزنی نسبت به پارسال، رشد ۱۸ درصدی و در عملیات بارگیری کانتینری در پارسال رشد صد و چهل و شش درصدی را نشان می‌دهد.

او در خصوص تردد شناور‌های زیر یک هزار تن افزود: در فروردین امسال ۴۵ فروند شناور زیر هزار تن به بندر خرمشهر تردد داشته است که در مقایسه با همین مدت در پارسال بندر خرمشهر رشد دویست و بیست و یک درصدی را تجربه کرده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به وجود ترمینال کانتینری پیشرفته و مجهز بندر خرمشهر اظهار داشت: در این مدت عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری به تعداد TEU در بندر خرمشهر پنجاه و چهار درصد افزایش یافت.

وی در خصوص رشد روز افزون عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا‌ها در بندر خرمشهر گفت: از ابتدای سالجاری بیش از هشت هزار و هفتصدو هفتاد و پنج دستگاه کامیون در بندر خرمشهر تردد داشته است که این نشان دهنده فعالیت پویا و رونق استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی از این بندر استراتژیک است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه از انجام تمام فرآیند‌های بندری و دریایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بندر خرمشهر با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات غیر حضوری برای کاهش تردد نمایندگان کشتیرانی و ذینفعان به بندر خرمشهر به صورت دریافت درخواست‌ها بصورت سیستمی و تلفنی و همچنین الزام نمایندگان قرنطینه عضو پاس شناور‌های مستقر در بندر خرمشهر به کنترل دریانوردان شناور‌های ورودی در لنگرگاه در حال انجام است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی (ره) مهمترین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس است.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشور‌های عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید..

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.