سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج در نشست خبری که صبح امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

رئیس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاق انتخابات، گفت: اخلاق انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و ملاحضات باید‌ها و نباید‌ها باید در انتخابات رعایت شود.

وی ادامه داد: ایران دارای منابع نفتی و معدنی زیادی بود که باید از آن به خوبی استفاده شود، اما دشمن بر روی سرمایه اجتماعی برنامه ریزی کرده و برای بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام فعالیت گسترده‌ای انجام می‌دهد. سرمایه اجتماعی باید در پرتو نظام حفظ شود و صرف فعالیت در احزاب و گروه‌ها نباید منافع ملی خدشه دار شود و در این رابطه منشور اخلاق انتخابات باید رعایت شود.

افشار خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس هشتم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را تشکیل دادیم و ۲۲ نهاد منشور اخلاق انتخابات را امضا کردند و برای همه دستگاه‌ها ارسال شده است البته گفتمان سازی تضمین منشور اخلاق انتخابات است که در این زمینه کلیپ‌های مختلفی را در دوره‌های قبلی ارائه شد.

وی ادامه داد: منشور اخلاق انتخابات دارای دو قسمت اصول ارزش‌های اخلاقی و آئین رفتار است که دارای ۱۴ اصل و ۶ بخش بوده و شیوه نامه منشور تهیه شده است. در رابطه با اخلاق انتخاباتی توصیه‌هایی از سوی مقام معظم رهبری و امام (ره) ارائه شده است، اما اصول منشور اخلاق انتخابات در اول دین محوری است و دوم کرامت انسانی بوده و سوم قانون محوری و چهارم وفای به عهد و امانت داری است، اما محور پنجم احساس تعلق و مسوولیت جمعی بوده که توجه به رای اکثریت بسیار حائز اهمیت است.

افشار ادامه داد: محور ششم پاسخ گویی بوده و محور هفتم صداقت و راستی و محور هشتم وفاق اجتماعی برای جلب رضایت مردم است از دیگر محور‌ها مشارکت حداکثری بوده و محور بعدی همبستگی در راستای اقتدار ملی است. محور بعدی پاک دستی و پرهیزکاری مالی بوده که بسیار اهمیت دارد، اما حفظ منافع ملی بر منافع مالی به عنوان محور سیزدهم در منشور اخلاق انتخابات است و آخرین محور رشد و آخرین محور منشور تعالی تربیت سیاسی انتخابات است.

رئیس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاق انتخابات اضافه کرد: لایحه‌ای داریم که همه نامزد‌ها به طور مساوی از امکانات برای تبلیغات استفاده کنند. از طرفی باید بگویم سلامت انتخابات در کشور توسط هیات‌های اجرایی و مجریان انجام می‌شود که باید نگاه بی طرفانه داشته و آرامش در انتخابات حاکم شود.

وی ادامه داد: محور دوم آئین نامه مجریان هستند؛ محور سوم از آئین نامه مربوط به رسانه‌ها بوده که باید طبق قوانین تبلیغات صورت گیرد از طرفی آموزش قوانین و مقررات به مردم در کیفیت انتخابات تاثیرگذار است چرا که باید از تخریب چهره‌ها و نامزد‌های انتخاباتی پیشگیری کرد، زیرا در چند سال اخیر این موضوع به درستی رعایت نشده که نمونه آن مناظره‌های تلویزیونی است. همچنین برای نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار قانون داریم که باید بر اساس آن فعالیت کنند و از ارتباط با بیگانگان پرهیز کنند البته احزاب و گروه‌ها طبق منشور اخلاقی و در چهارچوب قانون باید فعالیت کنند.

افشار افزود: نامزد‌ها باید از سیاه نمایی پرهیزکرده و همچنین مردم سعی کنند بصیرت خود را افزایش دهند که در این زمینه دچار ضعف هستیم از طرفی باید بگویم حق انتخاب غیر قابل بازنگری است و جوانان باید با شناخت کامل در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سعید محمد و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا احمدی نژاد یا هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظامی ها رای نمیارن
آخرین اخبار