نمکی گفت: امروز فاز جدیدی از طرح شهید سلیمانی را آغاز می‌کنیم و چند حرکت جدید به مجموعه فعالیت‌های قبلی اضافه کردیم. در بعد نظارت و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس از بسیج کمک خواهیم گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی. قبل عید قرار بود خانه به خانه به دنبال ویروس انگلیسی بگردیم و شعله این آتش را خاموش کنیم.

وی ادامه داد: ما اعلام مخالفت با سفر کردیم و بنا بر این نداشتیم که جمعیت سیال و مواج داشته باشیم، اما مورد توجه قرار نگرفت. برای ما کاملا مشخص بود که با گسترش ویروس کرونا مواجه خواهیم شد و خود را برای پذیرایی از بیماران جدید آماده کردیم.

نمکی گفت: ما در برابر شیوه‌ها منفعت طلبانه و واردات غیر معمول ایستاده ایم. بسیج یک سرمایه ملی است و امروز در یک مرحله‌ای هستیم که ویروس انگلیسی که در عرض دو هفته توانست اروپا را فلج کند و ما و همکاران مان قول دادیم به مردم که نخواهیم گذاشت مریضی پشت در بیمارستان‌ها معطل تخت شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: درمان سرپایی را به شکل گسترده شروع کرده و کمیته ترخیص را هم فعال کردیم. نیرو‌های مسلح و سپاه برای برگزاری بیمارستان‌های صحرایی آماده بودند که نیاز نشد.

وی تاکید کرد: امروز فاز جدیدی از طرح شهید سلیمانی را آغاز می‌کنیم و چند حرکت جدید به مجموعه فعالیت‌های قبلی اضافه کردیم. در بعد نظارت و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس از بسیج کمک خواهیم گرفت.

نمکی گفت: امروز به رغم فشار‌های ویروس جهش یافته در قله پیک چهارم و سرازیری هستیم ویروس انگلیسی در دو هفته اروپا را فلج کرد و بیماران آن‌ها پشت در‌های بیمارستان سرگردان شدند. ما قول دادیم نگذاریم بیماری پشت در بیمارستان سرگردان تخت شود یا دارویی در شهرستانی به دست مردم برای درمان نرسد. اولین گامی که برداشتیم این بود که عمل‌های الکتیو (غیراورژانسی) را تعطیل کردیم تا مبادا باعث کمبود تخت شود. ۶۶ اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها رساندیم و درمان سرپایی را با دارو‌های سریایی گسترش دادیم.

وزیر بهداشت افزود: نیرو‌های مسلح در سپاه و ارتش هم برای بر پا کردن بیمارستان‌های صحرایی در کنار ما پشتوانه‌ای بود. اکنون پیک چهارم را با سرافرازی پشت سر می‌گذاریم. میزان مرگ و میر در این موج با اینکه ویروس مهاجم‌تر بود و با اینکه میزان بستری ۲.۵ برابر پیک سوم بیمار بود، اما مرگ و میز نصف پیک قبلی شد.

وی در پایان یادآور شد: نیروی ستودنی که پیوند ما با بسیج ایجاد کرده است را باید برای هر پدیده نو ظهور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا عمر با عزت بهتون بده .
آخرین اخبار