یک پزشک عمومی به ضرورت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دیلمی، پزشک عمومی گفت: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت به منظور پاک کردن آلودگی ها، شستشو دهید.

او افزود: ایجاد سوزش، خارش، جوش و یا آکنه به علت استفاده از ماسک به عنوان یکی از عوارض پوستی شایع در دوران شیوع کرونا است.

دیلمی تاکیدکرد: تعریق و ایجاد رطوبت داخل ماسک به عنوان یک محرک سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست به ویژه پوست‌های مستعد جوش یعنی پوست‌های چرب می‌شود.

او ادامه داد: سایش و تماس مکانیکی مداوم و طولانی مدت پوست با ماسک‌های تنفسی به ویژه همراه تعریق و گرما و یا انسداد فولیکول‌های مو و رشد باکتری‌ها در آن قسمت منجر به ایجاد التهاب یا فولیکولیت و بروز جوش می‌شود.

این پزشک عمومی به ضرورت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از آن اشاره و تأکید کرد: توجه داشته باشید در هنگام استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و برداشتن ماسک، در جایی قرار بگیرید که خطر انتقال بیماری وجود نداشته باشد یعنی در محیط باز و با فاصله حداقل دو متری از سایر افراد باشید.

دیلمی اضافه کرد: با توجه به اینکه کرم‌های آرایشی منجر به انسداد منافذ پوست و افزایش احتمال آکنه می‌شوند، هنگام استفاده از ماسک از کرم‌ها و محصولات آرایشی استفاده نکنید، بهتر است از یک آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ماسک ، پوست صورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.