رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز آسمان استان آذربایجان‌شرقی  را رگبار باران و غرش آذرخش فرا می‌گیرد و تا شنبه هفته آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر  رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد ملایم تا گاهی نسبتا شدید، بروز تندباد‌های لحظه ای، کاهش نسبی دما در سطح استان آذربایجان‌شرقی می‌شود.

او با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، گفت: در پی نفوذ این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه همه نواحی استان را دربر می‌گیرد به مسافران و رانندگان توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها  صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی  توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.