رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: اساتید انقلابی علمدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حسین کلانتری دبیرهیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم و هفته بزرگداشت مقام استاد گفت: اساتید انقلابی علمدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

کلانتری افزود: با بررسی مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده متوجه می‌شویم که در راستای راهبرد عملیاتی آن بی‎بدیل‎ترین نقش کارکردی در تحقق بیانیه مذکور را معلمین و اساتید جامعه بر عهده دارند.

او اضافه کرد: گام دوم انقلاب را جوانان کشور بر دوش می‌کشند و در این مهم، نقش استادان هنرمند، جهادگر و دلسوز در تربیت جوانان و پیشرفت جامعه، از تبدیل خاک به طلا ارزشمندتر است چرا که کار معلمی انسان سازی و تربیت جوانان متعهد و متخصص درراستای تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی مخصوصا منویات بیانیه گام دوم انقلاب است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: یک استاد و یک معلم، هم باید مدافع نظام باشد و هم اهداف بزرگ انقلابی را دنبال کند؛ همان مفهومی که مقام معظم رهبری آن‌را در قالب مفهوم نظام انقلابی، توضیح داده‌اند.

او ادامه داد: دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز تجلیل از مقام والای آن استاد یگانه و همه بزرگانی است که در کسوت استادی و معلّمی در تمامی مراکز آموزشی رسالت خطیر انسان‌سازی را بر عهده دارند و به خدمتگزاری در عرصه تعالی علم و معرفت افتخار می‌کنند.

کلانتری تصریح کرد: اینجانب وظیفه خویش می‌دانم به عنوان فرزند کوچک دانشگاه، سرتعظیم در برابر یکایک معلمان و اساتید بزرگوار که در برابر هر رنجی جز سعه صدر و صبر در پیش نمی‌گیرید، فرود آورم و از خداوند بزرگ برای یکایک این عزیزان توفیق روز افزون و بالندگی علمی مستمر مسئلت نمایم.

او با بیان اینکه در روز معلم که رنگ از نام و یاد استاد شهید مرتضی مطهری گرفته است، این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خردورزی، دیانت و آزاد اندیشی او به عنوان یک استاد و مصلح بیاموزیم و بیاموزانیم اظهار کرد: یادمان استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، معلم و اندیشمند بزرگ، و روز معلم را به همه معلمان به ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک واستان مرکزی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.