رضا سفاری گفت: با تعیین اسکله های مشخص در بنادر آبادان برای پهلوگیری شناورها از ورود و انتشار ویروس کرونای هندی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در نشست مقابله با ویروس کرونای هندی در مرزهای آبی شهرستان گفت:تدابیری در نظر گرفته شده از جمله اسکله های مشخصی در بنادر آبادان ، چوئبده و اروندکنار برای پهلوگیری شناور هایی که به این بنادر ورود می‌کنند و پس از پهلوگیری در همان اسکله خاص ، ماموران بهداشت به شناورها ورود می‌کنند و از کلیه خدمه تست pcr گرفته می‌شود و بعد از اعلام نتیجه که پس از ۴۸ ساعت است ، بر حسب نتیجه آن ،  ترخیص یا قرنطینه و یا اعزام افراد بیمار و حاد برای آنها تصمیم گیری می شود.

او افزود:منفی و مثبت بودن پاسخ تست آن خدمه قرنطینه یا مرخصی آن خدمه را تعیین می کند تا از شیوع گسترده ویروس کرونا جلوگیری شود به همین خاطر آن شناورها ۴۸ ساعت نگه داشته می شوند .

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد:این دستور از سوی فرمانداری ویژه آبادان به ما و سایر سازمان‌های ذیربط ابلاغ شده است و این نشست به منظور اجرایی کردن این ابلاغ و این دستور است.

عناوچه ، سرپرست مرکز بهداشت آبادان نیز گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای اپیدمی کرونا در کل دنیا مدنظر قرار گرفته ، مرزهای آبی است و با توجه به اینکه تردد کشتی ها و لنج ها بین کشورهای مختلف و همچنین در خود مرزهای آبی در آنها انتقال تجهیزات و سایر مسائل اتفاق می‌افتد و احتمال ارتباط بین ملوانان و خدمه کشتی ها وجود دارد به همین خاطر  برای همین موضوع  مقابله با ویروس کرونای هندی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت .

او افزود: یکی از موضوعات جدی و مهم ، انتشار سریع  و شدید این ویروس است  که احتمال انتقال آن زیاد است و مقابله با آن یکی از اهداف نشست امروز است تا با هم افزایی و همفکری و با مشارکت مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان و سایر ارگان ها این مقابله با ویروس انجام شود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: ما از هم اکنون انجام تست pcr را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و از کلیه کارکنان کشتی ها و لنج ها و مواردی که معرفی می شوند تست گرفته می شود.

او اضافه کرد: در سه بندر آبادان ،اروندکنار و چوئبده  نیروی مرکز بهداشت مستقر می شود و با هماهنگی قبلی نیروی ما در محل حضور  خواهند داشت  و قبل از خروج خدمه و ملوانان از کشتی ها و شناورها از آنها تست pcr گرفته می‌شود و افراد تا ۴۸ ساعت و پس از اعلام نتیجه تست برای وضعیت آنها تصمیم گیری می شود .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.