بخشدار مرکزی خاش گفت: بارش شدید باران سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و قطع راه ارتباطی خاش به پسکوه سراوان شد.

عیدمحمد قلندرزهی  بخشدار مرکزی خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارش ها در سطح شهر سبب آبگرفتگی معابر شده است.

او  اظهار داشت: بارشهای شدید باران همچنین سبب ریزش کوه و به وجود آمدن مشکل در مسیر ارتباطی خاش به ایرانشهر در محدوده پنج کیلومتری شده که ضرورت دارد تردد در این مسیر و محورهای ارتباطی دیگر با رعایت قوانین و احتیاط در رانندگی همراه باشد.

رییس شورای اسلامی روستای شوگه خاش گفت: به دنبال وقوع خشکسالی و کمبود شدید آب مردم روستایی در تنگنا قرار گرفته و مشکلات اقتصادی زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

محمدامین میربلوچزهی بیان کرد: در چند ماه گذشته بی آبی و خشکسالی عرصه را بر زندگی مردم این روستا را چنان تنگ کرده بود که برخی از آنان مجبور به کوچ کردن به مکانی دیگر و به حراج گذاشتن دام هایشان شده بود که به لطف خدا بارندگی ها شامل حال مردم شد و حداقل برای مدت کوتاهی نیز می توانند با خیالی آسوده به زندگی روزمره شان در روستا بپردازند.

او  اظهار داشت: با جاری شدن روان آب در سطح بیابان و وقوع سیلاب و جمع شدن آب در برکه ها و برخی بندهای خاکی تا حدودی ذخیره آب مصرفی مردم تامین می شود.

 بعد از گذشت چندین ماه بدون بارش و وقوع خشکسالی، باران رحمت الهی سبب خوشحالی مردم خاش سیستان و بلوچستان بویژه شادمانی کشاورزان و دامداران شد.

بارش باران از حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا حوالی ساعت ۲۲ با نرمی تداوم داشت.
بارندگی ها در شهر خاش و نقاط روستایی و عشایری با رعد و برق و وزش باد شدید همراه بود و الحمدلله علاوه بر تلطیف هوا سبب جاری شدن روان آب شد.

خشکسالی و بی آبی در یکسال اخیر سبب خشکی و بی آبی چاه ها، سدهای خاکی، چشمه ها و بندسارها و در برخی مناطق تلف شدن دام ها و ناتوانی مردم در تامین آب آشامیدنی‌شان شده بود.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار