مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از آن در کار‌های عمرانی روستا‌ها هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان ،جلال شیخ پور،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان  بیان کرد: امسال برای جمع آوری زکات در این استان ۸۷ پایگاه ایجاد می‌شود که این تعداد در سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ پایگاه بود.

او اظهار کرد: امسال جریان کار جمع آوری زکات بر مبنای درآمد و هزینه مدیریت می‌شود و لزومی ندارد که این مبالغ از چرخه کمیته امداد به دست مردم برسد و به همین منظور تشکیلات مراکز نیکوکاری قادر به انجام کار و ارایه خدمات به افراد نیازمند هستند.

شیخ پور ادامه ادامه داد: در مجموع سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع اوری و ۸۰ درصد این مبلغ یعنی۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در راستای رفع مشکلات محرومین استان هزینه شد.

او بیان کرد: امسال در این راستا با طراحی لوگوی زکات فطریه در سطح دستگاه‌های اجرای استان اقدام به جمع اوری زکات فطریه می‌شود و موسسات خیریه استان در شهرستان‌ها از فرمانداری‌ها در حال اخذ مجوز هستند.

او  اظهار کرد: به دلیل شرایط وضعیت کرونا در استان چرخه پول تا حد امکان حذف می‌شود و از طریق کارتخوان و فضای مجازی اقدام به جمع آوری زکات فطریه در استان می‌شود.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.