رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک گفت: اصلاح هندسی ۱۷ نقطه حادثه خیز شهرستان منجر به صفر شدن درصد تصادفات در این معابر شد.

سرهنگ ابراهیم فارسی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۷۲ نقطه حادثه خیز و خطرناک در این شهر شناسایی شده است که تاکنون توانستیم با اصلاح هندسی ۱۷ نقطه پرتردد مانند بلوار نیروی انتظامی، ورودی ۴۵ متری از سمت بلوار شهید رشیدی، بلوار جوادملکی که روزانه چندین تصادف در آن معابر رخ می‌داد، شاهد به صفر رسیدن آمار تصادفات در این نقاط باشیم.

او افزود: طرح اصلاح هندسی کوی نیرو و میدان بسیج نیز یکی از طرح‌های خوبی است که به زودی به مرحله اجرا می‌رسد، کوی نیرو ورودی اندیمشک است و مسافران برای ورود به شهر‌ باید از این نقطه عبور کنند، بسیار حائز اهمیت است که با کاهش ترافیک در این محل از ایجاد تصادف جلوگیری شود.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه چهار راه پاسداران یکی از نقاط شلوغ و پرتردد شهروندان است، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک ترافیک در این محل نیز اصلاح خواهد شد و۲ موضوع جلوگیری از تصادفات و نظم در ترافیک که به ترتیب آموزش و اصلاح نقاط حادثه خیز وظیفه ما و همت جمعی تمامی دستگاه‌های متولی ترافیک است را می‌طلبد که به ما کمک کنند تا بتوانیم فرهنگ ترافیک را در شهر بهینه کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک گفت: بازگشایی و افتتاح بلوار ولیعصر (عج) در ایام نوروز باعث تقسیم تردد خودرو‌ها و کاهش حجم ترافیک در بلوار انقلاب شد و برنامه ریزی‌ها در خصوص طرح هوشمندسازی معابر برای کنترل و برخورد با رانندگان متخلف در تمام ساعات شبانه روز انجام شده و تاکنون یک دوربین آماده و در شهر نصب شده است و در همین جهت دوربین بعدی به زودی نصب خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنندو نادیده می‌گیرند باعث تصادفات و در نهایت بالا بردن آمار فوت ناشی از تصادف می‌شوند، از سال ۸۴ به بعد کار‌های خوبی در کشور برای کاهش تصادفات انجام شده است چرا که افراد سرمایه‌های جامعه هستند و ما به عنوان یک جز از کشور تمام تلاش خود را برای به حداقل رسیدن امار تصادفات انجام خواهیم داد.

سرهنگ فارسی بیان داشت: برای جلوگیری از تصادفات اصلاح هندسی نقاط پرحادثه و بهینه سازی فرهنگ ترافیک انجام شده و در این خصوص کلیپ‌های آموزشی اجرای صحیح قوانین و مقررات ترافیک تهیه شده است که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و اگر رانندگان وسایل نقلیه، موتور سواران و عابر‌های پیاده ۳ اصل اجرای صحیح قوانین و مقررات ترافیکی، بالابردن صبر خود درهنگام رانندگی و از خودگذشگی را سر لوحه خود قرار دهند، می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.