فعالان فضای مجازی به مناسبت روز کارگر توئیت هایی را برای گرامیداشت این روز در حساب هایشان منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اول می، در تقویم جهانی به روز کارگر مشهور است. در ایران نیز ۱۱ اردیبهشت هرسال به نام قشر زحمتکش کارگران نام گرفته است. روز کارگر در کشور ما طبق قانون برای کارگران تعطیل رسمی است.

رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کار کارگران فرمودند:" کارگری افتخار است. آن بازو‌ها و پنجه‌های توانا که چرخ کارخانه‌ها را به کار می‌اندازند؛ اگر نباشند، آن چرخ به کار نخواهد افتاد. "

طبق آمار منتشر شده در ایران بیش از ۲۶ میلیون کارگر در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی و خدمات اداری و بانکی، مشغول به کار هستند. قشر کارگر در معرض آسیب‌های بسیاری هستند و سالانه جان افراد زیادی براثر اتفاقات مختلف حین کار جان به خطر می‌افتد. کولبران نیز جزو کارگرانی هستند که در معرض انواع خطر‌ها قرار دارند و سالانه تعدادی از این افراد در زمانی که مشغول حمل بار هستند جان خود را بر اثر سرما یا خطرات راه از دست می‌دهند.

هرساله در روز کارگر، وعده‌هایی به این قشر زحمتکش داده می‌شود که اجرایی شدن این وعده‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد، کارگران هم مانند دیگر افراد شاغل در جامعه مستحق بهره مندی از مزایای کشوری هستند.


بیشتر بخوانید


کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #کارگر، توئیت‌هایی را به مناسبت ۱۱ اردیبهشت و روز جهانی کارگر منتشر کردند که در ادامه بخشی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
روزکارگر برکارگران بخش خدمات بیمارستان ومراکز بهداشتی که بدون هیچ چشم داشتی خدمت میکنند وشایدبیشتر ازهمه درمعرض کرونا هستند ولی دیده نمی شوند گرامی باد