نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که مردم این کشور با دیده شک و تردید به انتخابات در کشورشان می‌نگرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه خبری "سی ان ان" نوشت: در بحبوحه تغییرات فراوان در قوانین رای گیری در سراسر آمریکا، مردم در این خصوص اختلاف نظر دارند که آیا مشکل اصلی در انتخابات این کشور، دشواری رای دادن است یا آسان بودن تقلب کردن؟

احزاب نیز در این باره اختلاف نظر دارند و نظرات آن‌ها درباره تاثیر چند شاخص مهم بر عادلانه بودن انتخابات در آمریکا متفاوت است.

بررسی درباره نحوه برگزاری انتخابات در آمریکا نیز در حال انجام شدن است و از هر ده آمریکایی، حدود سه نفر تردید دارند که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به شکلی قانونی انتخاب شده باشد.

این در حالی است که شواهدی دال بر تقلب یا اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته وجود ندارد.

نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد ۴۶ درصد آمریکایی‌ها احساس می‌کنند مشکل بزرگ‌تر این است که قوانین به اندازه کافی سخت گیرانه نیستند تا مانع از ریختن آرای غیر قانونی به صندوق‌ها شود. ۴۵ درصد مردم اعتقاد دارند مشکل بزرگ‌تر این است که قوانین، رای دادن را برای شهروندان قانونی که می‌خواهند رای بدهند، بیش از اندازه دشوار می‌کنند.

این وضعیت نشان دهنده افزایش نگرانی درباره دشوار بودن رای دادن در مقایسه با نظر سنجی ماه مارس است که در آن ۳۰ درصد افراد چنین احساسی داشتند.

لوایحی که قوانین را در خصوص محدودتر کردن رای دادن مطرح می‌کنند، در ایالت‌هایی که رقابت‌ها نزدیک و محل اختلاف است مانند آریزونا، جورجیا، فلوریدا، میشیگان و تگزاس رو به پیشرفت هستند. با این حال ایالت‌هایی مانند دلاویر، کنتاکی، ویرجینیا و واشنگتن که کمتر رقابتی هستند، در حال ایجاد تغییراتی برای آسان‌تر کردن دسترسی برای رای دادن هستند.

افکار عمومی در این خصوص که آیا قوانین انتخاباتی بیش از اندازه محدود کننده یا آسان کننده هستند، به شدت متفاوت است.

۷۶ درصد دموکرات‌ها می‌گویند قوانین، رای دادن را بسیار دشوار می‌کنند و ۸۷ درصد جمهوریخواهان می‌گویند قوانین، به اندازه کافی سختگیرانه نیستند تا مانع از ریخته شدن آرای غیر قانونی به صندوق‌ها شوند.

این تغییر از ماه مارس بر اساس خط مشی‌های حزبی و جمعیتی بوده است. در عین حال، به نظر می‌رسد تغییر میان افراد مستقل بیشتر باشد.

۵۶ درصد افراد ماه گذشته می‌گفتند مشکل بزرگ‌تر این است که قوانین به اندازه کافی سخت گیری نمی‌کنند. هم اکنون ۴۴ درصد افراد این سخن را می‌گویند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار