شهردار بوشهر گفت: اعتبارات عمران شهری بوشهر پارسال ۲۹۹ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۶۵۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین صالحیان، شهردار بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح و اجرا ۱۵ عمران شهری همزمان با روز شورا‌ها در شهر بوشهر بیان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های گوناگون افتتاح، کلنگ‌زنی و اجرا می‌شود.

او به اشاره به روند اجرا تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر عنوان کرد: این پروژه قرار بود در مدت ۱۸ ماه ساخته شود، ولی به سبب تعلل پیمانکار این مهم محقق نشد و اکنون با عزل این پیمانکار مجری بعدی انتخاب می‌شود تا در مدت تعیین شده این پروژه را تکمیل کند.

شهردار بوشهر پروژه چرخ و فلک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود افزود: پس از انتخاب اعضای جدید شورا‌های اسلامی بوشهر تصمیم جدیدی اتخاذ شد و بر اساس برنامه زمانبندی در مدت ۹۰ روز تکمیل می‌شود.

صالحیان بودجه سال گذشته شهرداری بوشهر را ۲۹۹ میلیارد تومان دانست و  ادامه داد: سال گذشته بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بوشهر با افزایش بیش از ۲ برابری به میزان ۶۵۳ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۱۹ پروژه عمران شهری تدوین و تعریف شده است.

او با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای اجرا پروژه‌های عمران شهری در بخش‌های مختلف بیان کرد: درجه شهرداری بوشهر ۱۰ تعیین شده که با ارتقا آن به ۱۱ تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری بهتر و بیشتر می‌شود.

شهردار بوشهر اجرا پروژه فانوس دریایی بوشهر را یکی از پروژه‌های رها شده نام برد و عنوان کرد: بخشی از این پروژه در شورای پنجم اجرا شده، ولی پس از مدتی رها شده و اسکلت ساخته شده رو به فرسودگی است که در این راستا یک مشاور برای ادامه این پروژه تعیین شده است.

صالحیان اجرا طرح جاده سلامت در واگذاری بخشی از اراضی نظامی به شهرداری بوشهر افزود: با زمین تخصیصی و عقب‌نشینی فنس پایگاه نظامی طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله جاده سلامت اجرا می‌شود.

او اجرا جاده محله سرتل به محور نیروگاه اتمی بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و با بیان اینکه این پروژه با عنوان «تل پی تل» ساخته می‌شود گفت: این پروژه که اعتبار آن تعیین شده با مشارکت سازمان انرژی اتمی به‌زودی اجرا می‌شود.

شهردار بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های گردشگری و نقش بافت تاریخی بوشهر در این حوزه بیان کرد: امسال ۸ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافته که در این راستا از شرکت آب و فاضلاب بوشهر در اجرا طرح فاضلاب در بافت تاریخی قدردانی می‌شود.

صالحیان با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمران شهری افزود: برای نخستین بار برای تکمیل پروژه‌های عمران شهری، با همکاری اعضای شورای اسلامی برنامه زمانبندی تعریف شده است.

او توجه به معیشت کارکنان شهرداری، پرداخت بدهی شهرداری به اصحاب رسانه و رسیدگی ویژه به دفع پسماند را از دیگر موارد دانست و بیان کرد: برای دفع پسماند اقدامات موثر در حال اجرا است که این مطالبه به حق شهروندان محقق می‌شود.

شهردار بوشهر با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌ها عنوان کرد: با این اعتبار تمام کوچه‌های خاکی بوشهر ساماندهی و آسفالت می‌شود.

صالحیان خرید و نصب هزار سطل زباله ویژه محلات، جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های ولگرد در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.