مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعداد معلم‌ها و فرهنگیان شاغل استان را نزدیک به ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : حدود ۲۰ هزار نفر از این تعداد معلم هستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تعداد معلم‌ها و فرهنگیان شاغل استان در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار نفر است.

او گفت : حدود ۲۰ هزار از این تعداد معلم و مابقی در گروه‌های مدیران، مشاوران، معاونان، مربیان پرورشی، کارمند ادرات آموزش و پرورش نواحی و مناطق مشغول به خدکت هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیمی از جمعیت معلم را خانم و نیمی دیگر را آقا اعلام کرد و افزود: از اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا روش تدریس معلمان تغییر کرده و به سمت فضای مجازی و شبکه شاد معطوف شده که بیش از ۹۷ درصد دانش‌آموزان استان به این شبکه وصل هستند.

او در تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس، افزود: طبق مصوبه مجلس کسانی که از سال ۱۳۹۰ به قبل در نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی مراکز دولتی مشغول خدمت بوده‌اند، پرونده آن‌ها به تهران فرستاده شود تا پس از تایید سازمان امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش براساس کد استخدامی این سازمان افراد به دوره فرستاده شوند.

یزدان‌پناه ادامه داد: گروه اول براساس همین برنامه (بیش از ۵۰۰ نفر) دوره رفتند، گروه دو (نزدیک به ۶۰۰ نفر) در حال گذراندن دوره هستند و گروه ۱۳۵ نفره از کل استان باقی مانده که در تلاش هستیم طی همین ماه کار آن‌ها انجام شود تا همه افرادی که شامل این وضعیت می‌شوند تا اول مهرماه به پیمانی تبدیل شوند که امیدواریم سال ۱۴۰۰ همه حق‌التدیسی تبدیل وضعیت شوند.

او اشاره‌ای هم به وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان داشت و افزود: این طرح قبل از سال از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی داده شده که هفته آینده در مجلس شورای اسلامی به عنوان فوریت اول مورد بررسی قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله با تصویب اکثریت آرا، به شورای نگهبان می‌رود و به زودی برای اجرا اعلام می‌شود که از یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ قابلیت اجرا دارد و تمامی ماب‌التفاوت آن به حساب معلمان واریز می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.