سهل انگاری و رد آتشی که بر رخ مراتع می‌ماند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: با یک سهل انگاری کوچک در طبیعت گردی موجب آتش سوزی‌های گسترده نشویم.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به کم آبی‌های پیش رو و کاهش بارندگی امسال احتمال حریق در عرصه‌های طبیعی زودتر اتفاق می‌افتد، بنابراین لازم است با نزدیک شدن به فصل گرما مراقبت‌های لازم را در پیش بگیریم و نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنیم تا از آتش سوزی در طبیعت جلوگیری شود.

پاتو با اعلام اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در مواقع تعطیل و همزمان با تفریح شهروندان گزارش شده، افزود: گرمای هوا، وزش باد و خشک بودن علفزار‌ها و بوته‌ها از دیگر عوامل بروز آتش سوزی در مراتع است.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهروندان تا جای ممکن از آتش روشن کردن در طبیعت بپرهیزند و در صورت نیاز ضروری قبل از روشن کردن آتش در طبیعت، اطراف را از خار و خاشاک پاک کنند و پس از استفاده آتش را به طور کامل خاموش کنند.

پاتو تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.