شورای رقابت اصرار به افزایش قیمت خودرو دارد و قرار است در جلسه‌ای که ۲ شنبه این هفته برگزار می‌شود، قیمت نهایی خودرو‌ها را اعلام کند.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اواخر فروردین ماه بود که رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قرار است قیمت خودرو برای سه ماه اول سال ۱۴۰۰ افزایش یابد. رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ و عدم تغییر ۶ ماهه در قیمت خودرو‌های داخلی، گفت: تا ابتدای سال ۱۴۰۰ می‌توان گفت که ۶ ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در قیمت گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می دهیم، گفت: اکنون برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 6 ماه افزایش قیمت نداشتیم و آیا مجدد شاهد افزایش قیمت در امسال خواهیم بود؟ گفت: قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت. این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال 99 که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود 14 درصد تورم داشتیم اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش 30 درصدی داشتیم، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

گزارش - پاسکاری افزایش قیمت بین شورای رقابت و مجلس/ خودرو مجدد گران می شود؟


بیشتر بخوانید


به گفته رئیس شورای رقابت، اکنون  قیمت خودرو در 6 ماه پایانی سال 99 بررسی می شود و با توجه به نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی آن را اعلام می کند، قیمت نهایی خودرو در سه ماه ابتدایی سال 1400 مشخص می شود. پس از این صحبت ها، خبرهای زیادی در فضای مجازی منتشر شد و سازمان بازرسی برای برگرداندن آرامش به این موضوع ورود کردند.

رئیس شورای رقابت به سازمان بازرسی فراخوانده شد!

اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور درباره سخنان اخیر رئیس شورای رقابت چه موضعی دارد؟ افزود: به محض اینکه از طریق رسانه‌ها و جراید این موضوع منتشر شد از آقای شیوا دعوت کردیم تا در سازمان حضور پیدا کنند و این موضوع از ایشان مطالبه و پیگیری شد.

او گفت: اظهارات آقای شیوا حاکی از این بود مواردی که در برخی رسانه‌ها منعکس شده به این شکل نبوده و ایشان چنین اظهارنظری نداشته است و از آنجایی که شورای رقابت، مسئول تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو در بازار است این اقدامی که در رسانه‌ها انجام شده بود انعکاس خوبی در سطح بازار نداشت.

میرمحمدی افزود: درباره قیمت گذاری خودرو، مصوبات مختلفی که در سال گذشته وجود داشته است همچنان هم تسری دارد و امکانپذیر است و بر اساس نرخ تورم بخشی که از بانک مرکزی دریافت می‌شود تصمیم گیری می‌شود.

گزارش - پاسکاری افزایش قیمت بین شورای رقابت و مجلس/ خودرو مجدد گران می شود؟

او گفت: هر دو گروه خودروساز درباره قیمت قطعات اصلی خودرو اعلام نظر می‌کنند که از جانب بانک مرکزی مورد تحقیق قرار می‌گیرد و بر اساس نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام می‌کند ضریب لازم افزایشی یا کاهشی متناسب با آن نرخ تورم، روی قطعات مختلف انجام می‌شود و نهایتا به یک جمع بندی در دستورالعمل تنظیم قیمت می‌رسند که هر خودرویی باتوجه به گذشت زمانی که وجود داشته آیا باید افزایش قیمت داشته باشد یا خیر؟

بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: بعضا می‌بینیم یکسری از خودرو‌ها کلا هیچگونه تغییری را ندارد و شاید هم کاهشی باشد و در مواردی که در بررسی اقلام اصلی خودرو‌ها مشخص می‌شود، چه بسا منتج به افزایش براساس نرخ تورم بخشی بانک مرکزی شود.

میرمحمدی افزود: بنابر این آنچه مهم است در سال گذشته در دو بازه سه ماهه نخست و سه ماهه دوم سال این موضوع اقدام شد، اما باتوجه به شرایط خاصی که درباره نحوه قیمت گذاری خودرو در ۶ ماهه دوم سال گذشته مطرح شده بود این موضوع به ابتدای امسال موکول شد که نهایتا در دستور کار قرار خواهد گرفت و متناسب با آن، اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.

پس از آن نیز مجلس به موضوع افزایش قیمت ورود کرد تا یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.

گزارش - پاسکاری افزایش قیمت بین شورای رقابت و مجلس/ خودرو مجدد گران می شود؟

مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است

حجت الاسلام محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از روش قیمت گذاری خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که قیمت‌ها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد بحث رانت هم مطرح است.

وی شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروری دانست و افزود: قیمت گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گران فروشی نکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شورای رقابت اعلام کرده اند، گفت: ما در جلسه آخر شورا این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام باقری سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی خودروسازی در ایران و واردات مدیریت شده را راهکاری برای شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلی عنوان کرد و گفت: اگر وارد کنندگان خودرو بدون اینکه دلاری از کشور خارج شود خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکی خواهد بود.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اذعان به نبود برنامه عملیاتی در صنعت خودورسازی کشور اظهارکرد: معضل اساسی ما در این حوزه، نبود یک برنامه عملیاتی است که باید برای آن فکری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار اینکه مدیریت مجموعه ایران خودرو و سایپا سیاسی است گفت: وقتی مدیریت این مجموعه‌ها سیاسی می‌شود صنعت خودروسازی هم قطعاً با مشکلات مواجه خواهدشد. 

با تمام این کش و قوس ها، اما حالا گویی شورای رقابت همچنان اصرار به افزایش قیمت خودرو دارد و قرار است در جلسه ای که ۲ شنبه این هفته برگزار می شود، قیمت نهایی خودروها را اعلام کند.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر از اردبیلp
۲۳:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
....در موقعیت حساس کشور،انتخابات... که مردم پای انقلاب خود وایستادند از کمبودها.تحریم ها ....رنج بردن اما هیچ وقت با آرمان انقلاب معامله نکردند..به قول رهبرمعظم انقلاب مردم را از انقلاب دلسرد نکنید.مردم از آذوقه ،ارتزاق خود بریدن ...بک سال انتظار کشیدن حالا بخاطر امتیاز شخصی.سیاسی میخوان با افزایش قیمت خودرو یا هزاران بازی سیاسی با افکار مردم بازی بکنند این عین خیانت به مردم کشور است.باید در آخرت پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
پناهی ب
۲۲:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداییش با این وضع اقتصادی مردم و با این تورم و با این فشار اقتصادی که مردم دارند تحمل می کنند آیا واقعاً انصافه که باز میخواین قیمت‌ها را افزایش بدین......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه مردم ما یکم به فکر همدیگه باشن یه مدت خودرو نخرن مجبورن به همون قیمت ٣٠ تا ۴٠ میلیون بدن خودرو رو ولی چه فایده که بعضیا گرون میخرن خودرو رو انتظار دارن گرونتر بشه که یه پولیبگیرند .نمیدونن که حق مردم رو ضایع میکنن فردای قیامت باید جوابگو باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقا ول کنین جون هر کی دوست دارین. چقدر گرون میکنین. بسه دیگه. دیگه پراید هم نمیتونیم بخریم چه برسه به ماشین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیگه بیاد بیارن پاین نگرن نباشد از دست اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا که اینقدر ادعا دارن به جای افزایش قیمت،کیفیت لگن هاشون رو بهتر کنن،مثلا یه پراید چه هزینه تولید داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفم برشورای رفاقت نه به خودروی داخل حلبی فروشها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوباره گران مي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هزار رحمت به سنگ پا
با افزایش دلار قیمت میبرن بالا ،دلار میاد پایین میگن فولاد گرون بهمون میدن ،اقا بگی دوست داریم گرون کنیم حداقل به شعورمون بر نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ب بازرسی فراخونده شد اخرش چی شد؟
دوباره داره گرون میشه که
مگه وقتی دلار میرفت بالا نمیگفتن قطعات وارداتیه و گرون شده باید ماشینم گرون شه؟؟؟
الان دیگه بهونشون چیه؟
مگه مردم سه ماه یه بار حقوقشون زیاد میشه که اینا سالی ۴بار قیمتو فقط زیاد میکنن و کاهشم نمیدن؟
مجلس میگفت محالفیم
فقط مخالفه؟
یعنی قدرت نداره نذاره هرکاری دلشون خواست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ
مگه الکیه
دستگیر می‌شوند
افق 1404 یادتون هست
ماشین های پرنده
خانه های پیشرفته
ارزان کنید
کیفیت بهتر شود
پیگرد قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاندیداهای ریاست جمهور جمهوری اگه راهکاری برای واقعی کردن قیمت خودرو و رقابتی کردن و با کیفیت کردن آن دارند و می توانند پراید را به نرخ واقعی خود بر گرودنند یعنی همون 4 میلیون بیاند و اگه ندارند واقعا آمدن آنها خیانت به ملت و خون شهیدان و صنعت کشور است که اکنون به مونتاژ کاری لگن هاب بنجل تقلیل یافته
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شریک دزد و رفیق قافله مصداق شورای رقابته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گمونم روز معلم هم مبارک
Iran (Islamic Republic of)
شتاب
۱۹:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقایان مسئول چه خودرویی سوار میشن؟
آقایان ما مشکل تحریم و اقتصاد نداریم ، مامشکل بی کفایتی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بی تدبیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
انقدر بزارید رو قیمت خودرو تا حال بیایید دیگه دزدی شاخ و دوم نداره اینم یک نوع دزدی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای حجت الاسلام رئیسی چی؟؟؟؟!!!
نگفتید ایشان موافقتند یا نه نه؟؟؟!!!!

باز از مردم انتظار دارید در انتخابات شرکت کنند

در دنیای پیشرفته با وجود اینکه بهترین خودرو دنیا را به نرخی پایین تر از پراید می خرند باز در انتخابات شرکت نمی کنند حال ما مردم ایران 36 سال زندگیشون به گند کشیده شده و فقر و فلاکت به آنها تحمیل شده چه انتظاری دارید شرکت کنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای شیوا حقوق کارگرها وبازنشسته ها سال۹۹
۲۰ درصد اضافه شد شما خودرو رو بالای ۷۰در صد افزایش دادی چه خبره اخه
کاشکی حقوق کارگرها هم دست شما بود
Iran (Islamic Republic of)
panahe
۲۳:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا به داد مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رفاقت نه شورای رقابت اخه شما مگه انسان نیستید چه افزایشی پارسال خودرو ساز گفت ما خریدمون با دلار است دلار بود ۳۰ تومن شورا با افزایش موافقت کرد و گفت در صورت ثبات بازار و پایین اومدن دلار قیمت میاد پایین الان که دلار پایین اومده خودرو ساز میگه با تورم قیمت گذاری میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رقابت یا شورای رفاقت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
توهین به علم است که اسم را شورای رقابت گذاشتند و دارند دست مشتری را می بندند و می گویند رقابت است درحالی که بگذارید عرضه کالا از خارج نیز بشود و بعدا مشاهده کنید این ماشین های غیر استاندارد را کسی نمی خرد
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۹:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقصر خود مردم هستند که هر کلاهی دولت محبوب دلش میخواد سرشون میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسف متاسفم برای خودمان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این ماشین های با کیفیت این ماشین های برو! شناب ۰ تا ۱۰۰ همگی زیر ۱۰ ثانیه!! بعید میدونم زیر یه میلیارد باشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این وضع املاک و مسکن هم بشدت بدون مشتری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت جدید خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان کی دیگه ماشین ثبت نام می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گرون بشه قرعه کشی میزارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب کشور خوبی داریم ما. خدا وکیلی کجای دنیا کشور به این خوبی پیدا میکنید که مسولین به فکر مردم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تیترو اصلاح کنید به نظر من
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از شورای رفاقت کمال تشکر را بابت افزایش قیمت ها دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا یعنی کسی نیت به داد این مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
می آید مردم از نیکنام روزگار

باز می آید امیرکبیر ایران

باز می آید یار و یاور مظلوم

باز می آید حامی محرومان مستضعفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر مردم عزیز خودرو سازها رو تحریم کنن و یک مدتی خودرو نخرن خودرو ساز اینجوری برای این مردم بیچاره بازی هر سه ماه یکبار باید گران شود رو در نمیارن...مردم عزیز فقط خودتان میتونید به خودتان کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس انقلابی که دوستان اصولگرا مون اینقدر بهش افتخار میکردن تا امروز هیچ تصمیمی برای خودرو نگرفته و هیچ کاری تا به امروز در این حوضه نکرده.
هر چی باشه دنا پلاس توربو ماشین خوبیه. مگه نه اقای قالیباف!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش افزایش حقوق کارگران هم دست شورای رقابت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یاد پراید ارزان بخیر پراید خریدنم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از باشگاه خبرنگاران جوان خواهشمندیم پیگیری کنن خدایی الان قیمت‌ها گرون هس اگه بخاد گرونتر از این بشه دیگه اصلا نمیتونیم ماشین بخریم
من ماشين ثبت‌نام کردم الان واقعا برای پرداخت مابقی پولش نمیدونم چکار کنم اگه گرونتر بشه دیگه هیچی
واقعا مسئولین رو به خدا واگذار میکنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بالاخره گران میشه حالا یا الان یا بعد انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا قرعه کشی نمیزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدارووووشککککرررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
برا ما افزایش قیمت شد برا شما چرا نشه؟؟من موافق افزایش قیمت هستم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کجای کاری حاجی ... برای ما تا الان ۲ بار افزایش خورده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا متاسفم با این طرز فکر
حقمونه گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نرخ سود بانکها هم کمه.اگه بر اساس تورم خودرو گرون میشه پس سود بانکی هم باید زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام شما از ابتدای سال 1399 تا پایان آن قیمت های گزاف روی خودروهای بی کیفیت خود گذاشتید و با بی تدبیری تان دوباره می خواهید افزایش دهید شما می دانید درآمد کم، تورم بالا، کوچک شدن سفره مردم یعنی چه! من 40 سال دارم هنوز نتوانستم صاحب خودرو شوم. وام گرفتم خودرو بخرم یک دفعه قیمت نجومی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابای منم بازنشسته شده هنوز نتونسته بخره
-
مصطفی
۱۶:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیگر مگر جایی هم برای افزایش قیمت هست آقای شیوا خودت را به خواب نزن قیمت خودرو تاکنون چندین بار افزایش داشته است . شیشه ها دیگر جای خون مردم را ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت رو اعلام کنید.والا اصلا پیش فروش نمیزاره سایپا همش منتظرن گرون بشه بزارن .زودتر اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت این آشغال ها رو دوباره می خواهید بالا ببرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تورم و گرانی هروز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای افزایش قیمت بده باید کاهش بده وا مونده دلار کاهشیه که
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آلان که قیمت دلار کلی اومده پایین چرا باید افزایش بده مجلس چرا جلوی این کار بی خردانه شورای رقابت رو نمیگیره البته یه چندهزار میلیاردی هم جیب رییس شورای رقابت می‌ره که شده اسفند رو اتیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس فقط مالیات میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ممد آقا
۱۶:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شیوا آرام باش، آرام
Iran (Islamic Republic of)
ظلم دیده
۱۶:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا ما ایرانی های نجیب ودست داشتنی چه گناهی کردیم که گیر سایپا وایران خودرو افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما گیر روسای قوه سه گانه اومدیم وگرنه به راحتی می تونیم مردم می تونند در خودرو سازان را گل بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۶:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رقابت صلاحیت قیمت گذاری ندارد . پس اون مصوبه مجلس چی شد ؟؟!!
بله دیگه یه سفره ای پهنه اینهام هم پورسانت خودشون رو میگیرند . با فشار مافیا قیمت رو میبرن بالا درصد خودشون رو دریافت میکنند. خود آقای شیوا چه خودرویی سوار میشه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا بگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شیوا جان دلار که اومده پایین دیگه چرا میخای ماشین رو گرون کنی . قیمت ماشین بیاد پایین حقوق تو کم میشه یا سهم تو از خودرو سازها ؟ خدا باعث این گرانی ها را متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسف باش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رقابت یا تشکل رقابت زمانی معنی و مفهوم دارد که چندین خودروساز داخلی یا خارجی در بازار داخل وجود داشته باشند. آنوقت بر اساس آیتم های مهمی مانند کیفیت بالا، قیمت پایین، مدرن بودن خودرو و ..‌.، رقابت جهت تصاحب سهم بیشتر فروش در داخل بازار کشور و یا حتی صادرات(برای تولید کننده داخلی) موضوعیت پیدا می کنند. ولی وقتی که رقیب خودروساز خارجی عملا در داخل کشور موجودیتی ندارد و فقط خودروساز داخلی در داخل هر چی با هر کیفیتی و هر قیمتی تولید می کند، آنوقت شورای رقابت اصلأ فاقد اثر مطلوب به نفع مصرف کننده است. این جور که از ظاهر امر بر میاد، شورای رقابت همان خودروساز و خودروساز همان شورای رقابت است. حالا این وسط پرتقال فروش (دلال ها) را پیدا کنید.
France
ali
۱۵:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در حالی که قیمت خودرو شروع به کاهش کرده وجلسه قبلی شورای رفاقت به نتیجه نرسیده و جلسه 13 ماحاصلش مشخص نیست با این خبر شما دارید به افزایش بازار دامنه میزنید !!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا که دلار داره میره پایین معلوم نیست چرا الکی میخوان قیمت رو بالا ببرن خدا میدونه شما ها دردتون چیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تیموری کندری
۱۶:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت کارخانه در نهایت باید ۵ میلیون افزایش داشته باشه نسبت به همون تورمی ک مد نظر شماس..‌قرار بوده ۳ ماه پایانی سال ۹۹ رو افزایش بدین همون ۳ ماه رو باید اعمال کنین چرا ک فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ دلار رو به کاهش است وهمه چی نزولی شده
آخرین اخبار